سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 74729
سلامت نیوز : سیب میوه عجیب و غریبی است. آنقدر که هر روز پزشکان و محققان برگ تازه ای از خواص این میوه رو می کنند. اخیرا پژوهشگران علوم تغذیه امریکا گفته اند که خوردن یک سیب در روز می‌تواند از ابتلا به بیماریهای قلب و عروق پیشگیری کند. محققان با مطالعه بر گروهی از افراد میانسال سالم دریافتند که خوردن روزانه یک عدد سیب به مدت چهار هفته، 40 درصد از سطوح مواد مرتبط با بروز سختی شریان‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ مصرف کپسول‌های حاوی «پلی فنول»_ نوعی آنتی اکسیدان که در سیب یافت می‌شود هم نتایج مشابهی را به همراه دارد اما به اندازه خود سیب ثمربخش نیست. سیب میزان « لیپوپروتئین باچگالی کم» را که به آن اصطلاحا کلسترول بد یا (LDL) می‌گویند، کاهش می‌دهد. وقتی که LDL برای اکسیده شدن با رادیکال‌های آزاد واکنش نشان می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که کلسترول باعث افزایش التهاب و آسیب بافتی شود. زمانی که LDL اکسید می‌شود، ساختاری به خود می‌گیرد که منجر به وجود آمدن تصلب (سخت شدن) شریان می‌شود. اما با خوردن یک سیب در روز به مدت 4 چهار هفته، تاثیرات شگفت انگیز و چشمگیر آن را بر اکسیده شدن LDL خواهید دید.

سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی دارد که باعث تقویت خون می‌شود. سیب دارای اسید مالیک و اسید تارتاریک است که از اختلالات کبدی و هاضمه پیشگیری می‌کند. سرکه سیب می تواند مانع ایجاد سنگ کلیه شود و دردهای مفاصل را کاهش دهد. همچنین پوست سیب هم با داشتن پکتین می‌تواند مواد سمی را از بدن بیرون کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha