سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: اتخاذ سیاستهای انقباضی باعث کاهش ۲۵ درصدی بودجه تحقیقات پزشکی شده است و به نظر می‌رسد سهم بودجه فناوری در بودجه امسال کمتر از سال گذشته باشد.

مصطفی قانعی در گفت وگو با فارس درباره تأثیر سیاست‌های انقباضی دولت بر بودجه‌های تحقیقاتی وزارت بهداشت، افزود: در حال حاضر با کاهش 25 درصدی اعتبارات روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: این اعتبار هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است، اما دلیل فاصله ما با ایده‌های مورد نظر، کمبود اعتبارات است و اگر اعتبارات مورد نیاز در این بخش به میزان کافی در نظر گرفته شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته دانشگاه‌های علوم پزشکی فقط 50 درصد از میزان اعتبارات تخصیص یافته را دریافت کردند.

قانعی گفت: طبق قانون اگر 3 درصد بودجه کشور را به تحقیقات بدهند، قطعاً صرفه‌جویی چندین برابری خواهیم داشت.همچنین 800 میلیون دلار واردات دارو و مواد اولیه دارویی در سال داریم که به مسئولان گفته‌ایم اگر سالی 200 میلیارد تومان به حوزه تحقیقات بدهند ظرف 3 سال کل نیاز کشور به واردات مواد اولیه بر طرف می‌شود.

وی افزود: بودجه بخش پژوهش در وزارت بهداشت در سال 91 نسبت به سال 90، حدود 91 درصد رشد داشته و حدود دو برابر شده که بیشتر در بخش فناوری و انستیتو پاستور بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha