سلامت نیوز : رئیس سازمان انتقال خون گفت: با توجه به تشدید تحریم‌ها قرار شده مراکز پلاسماگیری خون در کشور افزایش یابد تا بتوانیم پلاسمای بیشتری را به عنوان ماده اولیه دارویی استحصال کنیم.

غلامرضا توگه در گفت‌وگو با فارس از امضای تقاهمنامه بین مرکز تحقیقات انتقال خون و مرکز تحقیقات ایمونولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: انجام کارهای تیمی و استفاده از مراکز متعدد تحقیقاتی نه تنها برای آموزش دانشجویان و ارتقای کیفی دانش آنها لازم است بلکه این امکان را می‌دهد تا در شرایط تحریم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و چند مرکز بتوانند از یک امکان به طور مشترک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون سالهاست که در عرصه آموزش طب انتقال خون فعالیت‌های گسترده‌ای داشته که می‌تواند این تجربه را در اختیار دانشگاهی مانند دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان دانشگاه مادر در حیطه‌های علمی قرار دهد.

توگه اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهمنامه دستاوردهای جدیدی در حوزه فرآوری خون و موارد شبیه به آن برای حوزه سلامت و آموزش دانشجویان PHD به‌دست آید.

توگه در پاسخ به اینکه با توجه به کمبود نیرو در بدنه سازمان انتقال خون چه تدبیری برای جذب اندیشیده شده گفت: چارت تشکیلاتی سازمان انتقال خون اصلاح شده و در همین راستا نیازهای نیروی انسانی نیز شفاف‌تر شده است و برای جذب نیرو منتظر ابلاغ دستورالعمل هستیم.

رئیس سازمان انتقال خون همچنین از افزایش مراکز پلاسما گیری خون خبر داد و گفت: با توجه و پیگیری‌های وزیر بهداشت قرار شد مراکز پلاسماگیری در کشور افزایش یابد تا بتوانیم پلاسمای بیشتری را به عنوان ماده اولیه دارویی تأمین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha