سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 74745
سلامت نیوز : متخصص اپیدمیولوژی بالینی گفت: اگر چه کاهش وزن یکی از راه‌های از بین بردن کبد چرب است اما کاهش وزن ماهانه بیش از ۲ کیلوگرم و ناگهانی نتیجه عکس می‌دهد.

حسین پوستچی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سرطان کبد هشتمین سرطان شایع در دنیاست که شیوع آن در مردان نسبت به زنان بیشتر است چرا که به دلیل فعالیت هورمون‌های جنسی در 20 سال باروری در زنان این گروه از ابتلا به این سرطان بیشتر حفظ می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقریباً نیم میلیون نفر در دنیا به علت سرطان کبد سالانه جان خود را از دست می‌دهند افزود: هپاتیت B و C مهمترین عامل ابتلا به این سرطان در دنیاست و به دلیل مصرف مواد مخدر تزریقی و غیر تزریقی مانند کراک که ایمن نیست میزان ابتلا به هپاتیت C در حال افزایش است.

پوستچی خاطرنشان کرد: در ایران مهمترین عامل سرطان کبد تا الان هپاتیت B بوده است و به نظر می‌آید چاقی و اضافه وزن با ایجاد کبد چرب در نهایت به سرطان کبد منجر می‌شود.

دبیر هفته سلامت گوارش یکی از راهکارهای از بین بردن کبد چرب را کاهش وزن عنوان کرد و افزود: نباید فراموش کرد که کاهش وزن و رژیم گرفتن باید بر اساس اصولی اتفاق بیفتد زیرا رژیم‌های سنگین که فرد در هفته چند کیلوگرم وزن کم کند آسیب‌زاست.

این متخصص اپیدمیولوژی بالینی گفت: کاهش وزن ناگهانی زمینه‌ساز ایجاد کبد چرب است. توصیه نمی‌کنیم افراد بیش از 2 کیلوگرم در ماه از وزن خود بکاهند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تعادل در خوردن و رژیم گرفتن زیر نظر متخصص تغذیه به سلامت بدن کمک می‌کند.

هفته سلامت گوارش با محوریت سرطان کبد از چهارم تا دهم خرداد در تهران و 8 استان دیگر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha