سلامت نیوز :  مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها) از سهم 60 درصدی این شرکت در تامین لوازم یکبار مصرفی پزشکی در کشور خبرداد و گفت: تمامی محصولات تولیدی سها دارای نشان اروپاست.

دکتر محمدخادم علیزاده در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران در سال 71 با تولید سرنگ، فعالیت خودش را آغاز کرد، گفت: با توجه به نیاز جامعه به سرنگ انسولین و صافی دیالیز، واردات این صافی یکی از معضلات کشور بود که همین مسئله باعث شد تا تولید این محصول در شرکت سها آغاز شد.

علیزاده ، شرکت سها را اولین تولیدکننده صافی دیالیز در کشور دانست و گفت: سوزن دندانپزشکی، ست دیالیز، فیلتر تالاسمی، ست‌سرم، سر سوزن در سایزهای متناسب با سرنگ‌ها و... از جمله محصولاتی است که در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران تولید می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حدود 18 قلم محصول یک‌بار مصرف پزشکی در این شرکت تولید می‌شود، ادامه داد: سالانه دو میلیون صافی دیالیز در شرکت سها تولید می‌شود که اگر هزینه هر صافی 12 دلار باشد، توانسته‌ایم 20 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور ایجاد کنیم.

علیزاده همچنین از تولید 500 میلیون عدد سرنگ در سها خبرداد و افزود: سرانه مصرف سرنگ در ایران به ازای هر نفر 10 عدد است که با این احتساب 750 میلیون سرنگ در کشور مصرف می‌شود که سهم ما از تامین این مقدار سرنگ، 60 تا 70 درصد است.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران با تاکید بر اینکه محصولات سها قابل رقابت با محصولات اروپا است، افزود: در حال حاضر محصولات ما به کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکیه و سوریه صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران از سهم 50 تا 60 درصدی سها در تامین بازار مصرفی کشور خبرداد و گفت: در آینده نزدیک، تولید چند قلم محصول استراتژیک در زمینه تجهیزات پزشکی یک‌بار مصرف در این شرکت آغاز می‌شود که بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha