سلامت نیوز : یک فوق تخصص گوارش با بیان اینکه انتقال هپاتیت و عفونت از طریق دستگاه آندوسکوپی بسیار کم است، گفت: فاصله هر آندوسکوپی حداقل 10 دقیقه است که در این مدت وسایل آندوسکوپی در محلول ضدعفونی غوطه‌ور می شوند و بیمارانی که احتمال دارد هپاتیت B یا C داشته باشند معمولا در ساعت آخر اندوسکوپی می شوند.

دکتر رضا تسلیمی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: در مبتلایان به خونریزی‌های گوارشی، درد شکمی همراه با کاهش وزن، کاهش اشتها، کم خونی و یا سابقه خانوادگی سرطان معده برای تشخیص علل بیماری انجام آندوسکوپی ضرورت دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اگر آندوسکوپی توسط فرد مجرب انجام شود هیچ گونه عوارضی ندارد، گفت: کودکانی که نیاز به آندوسکوپی داشته باشند این کار از طریق بیهوشی انجام می شود اما در بیمارستان‌های دولتی به علت کمبود تجهیزات مانند داروی بیهوشی و اتاق ریکاوری این کار انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه انتقال هپاتیت و عفونت از طریق دستگاه آندوسکوپی بسیار کم است، گفت: فاصله هر آندوسکوپی حداقل 10 دقیقه است که در مدت وسایل آندوسکوپی در محلول ضدعفونی غوطه‌ور می شوند و بیمارانی که احتمال دارد هپاتیت B یا C داشته باشند معمولا در ساعت آخر آندوسکوپی می شوند.

این فوق تخصص گوارش با اشاره به اینکه قبل از انجام آندوسکوپی بیمار باید از مشکلات قلبی- ریوی و دیگر مشکلات خود پزشک را آگاه کند، افزود: در برخی موارد نیاز است قبل از آندوسکوپی، آنتی‌بیوتیک تجویز شود مانند بیماری انسداد دریچه‌ای قلب.

وی تصریح کرد: از شش تا هشت ساعت قبل از انجام آندوسکوپی، باید از خوردن و آشامیدن پرهیز شود.

دکتر تسلیمی با بیان این مطلب که تا یک ساعت بعد از انجام آندوسکوپی، بیمار قادر به بلع غذا نیست، گفت: زمانی که بیمار توانایی بلعیدن و قورت دادن را بدست می آورد می‌تواند غذا بخورد ولی ممکن است تا چند روز درد گلو ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha