سلامت نیوز : رییس انجمن چشم پزشکی ایران در پاسخ به پرسشی پیرامون طرح ادعاهایی نظیر بازگرداندن بینایی و ترمیم چشم به کمک سلول‌های بنیادی گفت: هنوز هیچ کار تحقیقاتی ثابت شده‌ای در زمینه ترمیم چشم به کمک سلول‌های بنیادی در دنیا وجود ندارد.

دکتر حسن هاشمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره نقش سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های چشمی توضیح داد: سال‌هاست سلول‌های بنیادی برای درمان برخی بیماری‌های سطح چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: اما بعد تحقیقاتی این بخش از چشم پزشکی نه در ایران بلکه در تمام دنیا به کندی پیش می‌رود.

رییس انجمن چشم پزشکی ایران با بیان اینکه البته مقالات خوبی از سوی اساتید و محققان ما که در مراکز مختلف چشم پزشکی کشور مشغول به کار هستند، در نمایه‌های دنیا به چاپ می‌رسد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

هاشمی در پاسخ به پرسشی پیرامون طرح ادعاهایی نظیر بازگرداندن بینایی و ترمیم چشم به کمک سلول‌های بنیادی گفت: هنوز هیچ کار تحقیقاتی ثابت شده‌ای در زمینه ترمیم چشم به کمک سلول‌های بنیادی در دنیا وجود ندارد.

این فوق تخصص قرنیه افزود: البته تحقیقاتی در راستای بازسازی پرده شبکیه و بازسازی سلول‌های عصبی بینایی در تمام دنیا و به موازات آن در ایران در دست انجام است، اما هنوز نمی‌توانیم ادعا کنیم می‌توانیم کاری برای نابیناها یا کم بیناها انجام دهیم باید منتظر ماند، بدون تردید این مشکلات درآینده حل خواهد شد.

رییس انجمن چشم پزشکی ایران در ادامه درباره نیاز کشور به متخصصان چشم گفت: در حال حاضر حدود 1600 متخصص چشم پزشکی داریم که 400 نفر آنها دوره فوق تخصص را گذرانده‌اند.

وی افزود: توزیع متخصصان چشم در سطح کشور مناسب است و نیازی نیست بیماران ساکن در مناطق محروم به مراکز شهر سفر کرده و خدمات چشم پزشکی دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha