سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه حدود 18 هزار نفر در بخش صنایع دارویی کشور از تولید تا پخش، مشغول فعالیت هستند، گفت: کسی قدردان کارکنان زحمت کش این صنعت نیست، افرادی که همگی از جمله اهرم هایی بودند که با گذشت و فداکاری در برابر همه فشارها و تحریم مقاومت کرده‌اند.

دکتر رهبر مژدهی آذر رییس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار داشت: در دوره دولت‌های نهم و دهم سازمان‌های بیمه‌گر به دلیل کمبود امکانات، به خوبی بیماران را مورد حمایت قرار ندادند و این عامل نارضایتی اقشاری از مردم را در پی داشت.

وی با بیان این که سرانه درمانی که از سوی دولت پرداخته می شود بسیار کم است و همین موضوع باعث بروز مشکلات فراوان برای اقشار ضعیف شده است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان از دولت آینده انتظار می رود عملکرد هر قسمت از زیر مجموعه‌های خود به ویژه سازمان‌های بیمه را مورد ارزیابی و نظارت دقیق قرار دهد.

وی ادامه داد: نظارت بر این مجموعه با قرار دادن ناظران امین و متعهد امکان پذیر است که در صورت مشاهده تخلف و مغایرت‌ها، آنها را به مقامات بالا گزارش دهند تا جلوی هر گونه سوءاستفاده‌ای گرفته شود.

مژدهی آذر در ادامه فاصله طولی داروخانه‌ها از یکدیگر را مورد اشاره قرار داد و افزود: وزارت بهداشت، فاصله 300 متری داروخانه ها از یکدیگر را به 200 متر کاهش داد، در حالی که داروخانه ها در این فاصله هم دچار مشکلات مالی و اقتصادی هستند.

مژدهی آذر به صدور مجوز تاسیس داروخانه از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و مدعی شد: وزارت بهداشت برای حدود 200 نفر بدون نوبت در تهران، اقدام به صدور مجوز تاسیس داروخانه کرد و متاسفانه این افراد که اغلب از اساتید و هیات علمی دانشگاهها بودند با فروش مجوزهای خود زمینه را برای ورود دلالان به بازار دارو فراهم کردند.

رییس انجمن داروسازان ایران در پایان یادآورشد: در سال 91 تعرفه های دارویی داروخانه های بخش خصوصی بسیار دیر اعلام شد و همین موضوع باعث بروز مشکلات فراوان در این بخش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha