سلامت نیوز : یک داروساز گفت: ترکیب روغن‌های گیاهی با داروهایی که محصولات پذیرفته شده موضعی درمان ریزش مو هستند مانند ماینوکسیدیل نتیجه بهتری در رشد و تقویت موها دارد.

دکتر محمدعلی شاه طالبی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه تمامی فرآورده‌هایی که برای رشد موها بکار برده می‌شود زمانی تاثیرگذار است که موجب جذب یا تحریک فولیکول مو شود، اظهار کرد: برخی روغن‌های گیاهی موجب افزایش خون رسانی به فولیکول مو می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از انواع روغن‌های گیاهی در صورتی که موجب تحریک ریشه‌های مو شود به تقویت موها کمک می‌کنند، تصریح کرد: ترکیب روغن‌های گیاهی با داروهایی که محصولات پذیرفته شده موضعی درمان ریزش مو هستند مانند ماینوکسیدیل نتیجه بهتری در رشد و تقویت موها دارد.

این داروساز با بیان اینکه هر فرآورده‌هایی که نتواند جذب فولیکول مو شود در رشد و یا تقویت مو بی تاثیر هستند،‌ افزود: به عنوان نمونه روغن کانولا به علت داشتن امگا 3 و 6 در رشد مو موثر است و یا روغن شتر مرغ به علت هم‌خوانی با روغن و چربی طبیعی پوست سر به رشد موها کمک می‌کند.

شاه طالبی ادامه داد: ترکیب برخی دیگر از روغن‌ها مانند روغن میخک با روغن‌های پایه مانند روغن شتر مرغ، زیتون و یا کانولا نیز در رشد موها موثر است.

وی با بیان اینکه قبل از استفاده از هر محصولی علت ریزش مو باید توسط پزشک مشخص شده باشد، اضافه کرد: دلایل مختلفی برای ریزش مو عنوان می‌شود و اگر این دلایل به درستی شناخته نشده باشد استفاده از این محصولات اثر بخشی لازم را ندارد.

این عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شامپوها هیچ تاثیری بر ریزش مو ندارد، گفت: انواع شامپوهایی که با نام‌های تقویت کننده، جلوگیری از ریزش مو، پروتئینه، ویتامینه عرضه می‌شود تنها جنبه بهداشتی و شستشو دهنده دارند و تاثیری بر ریزش مو ندارد. این شامپوها با ایجاد بار الکتریکی اصطلاحا موجب فرار موها شده و آن‌ها را پر پشت نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha