سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، از مصدوم شدن بیش از 428 تن از هموطنان در حوادث وی‍ژه پرتلفات در هفته گذشته خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آرزو دهقانی در تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی تکنیسین‌های اورژانس در هفته گذشته گفت: در 108 حادثه ویژه رخ داده طی هفته گذشته در کشور، 168 آمبولانس و بیش از 330 تکنیسین اورژانس پیش‌بیمارستانی به محل حوادث اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، 428 تن برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند، به تشریح تعدادی از حوادث رخ داده پرداخت و افزود: واژگونی اتوبوس در محور زاهدان - نهبندان از جمله حوادث ویژه بود که منجر به اعزام 6 دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل شد.

وی ادامه‌داد: اولین آمبولانس پس از 4 دقیقه به محل حادثه رسید و 22 مصدوم حادثه پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام‌علی(ع) زاهدان انتقال پیدا کردند. خوشبختانه با حضور به موقع و عملکرد مناسب نیروهای امدادی اورژانس 115 این حادثه فوتی نداشت.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: همچنین در حادثه‌ای دیگر که در محور قزوین - تاکستان رخ داد، بلافاصله 5 دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام که اولین آمبولانس پس 7 دقیقه به محل حادثه رسید و 31 مصدوم حادثه پس از اقدامات اولیه به بیمارستان‌های شهیدرجایی و تاکستان انتقال پیداکردند.

وی به هموطنان توصیه‌کرد: در هنگام رخداد هر حادثه‌ای در صورت وجود مصدوم از اورژانس 115 کمک بخواهید و برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند. همچنین تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان 115 را تا رسیدن تیم‌های امدادی به دقت اجرا کنید. با تهیه کیف کمک‌های اولیه در منزل و خودرو برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha