سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان دولت دهم 6 هزار تخت بیمارستانی در دست ساخت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسن طریقت منفرد امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: در دولت‌های نهم و دهم 16 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده و 36 هزار تخت نیز در دست ساخت و مطالعه است.

وی اضافه کرد: هم اینک 60 هزار تخت بیمارستانی دانشگاهی و 20 هزار تخت خصوصی و دولتی در کشور وجود دارد.

وزیر بهداشت، درباره وضعیت برنامه پزشک خانواده اظهار کرد: این برنامه بیش از یکسال است که در استان‌های فارس و مازندان در دست اجراست اما مسئولان دانشگاه‌های یاد شده به این نتیجه رسیده‌اند که این روش ناکارآمد است و باید تغییر کند.

دکتر طریقت منفرد ادامه داد: امسال نیز برنامه پزشک خانواده در هفت استان شامل یزد، قزوین، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، خوزستان و خراسان متفاوت از شیوه استان‌های قبلی اجرایی می شود.

وی در مورد دارو و تامین ارز مورد نیاز این بخش نیز گفت: اگر ارز مرجع به ارز مبادلاتی تغییر کند با توجه به این که 97 درصد داروها ساخت داخل است هرچند قمیت تمام شده آن افزایش خواهد یافت اما اگر ارزش ریالی با ارز مبادلاتی به هزینه سلامت اضافه شود به مراتب کارآمدتر خواهد بود.

دکتر طریقت منفرد اظهار کرد: وقتی دارو با قمیت غیر واقعی وارد بازار شود عوارض مختلفی از جمله پایین آمدن کیفیت، قاچاق و حیف و میل را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: برهمین اساس بهتر است کالا به قیمت واقعی به دست مردم برسد اما مواظبت کنیم که بار مالی آن به عهده مردم نباشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تفاوت ریال ارز مرجع و مبادلاتی رقمی است که اگر نظام بیمه ای و هزینه ای را تقویت کنیم به مراتب معقول‌تر است.

دکتر طریقت منفرد گفت: کارنامه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به امکاناتی که برای خدمت رسانی به مناطق زلزله زده شنبه و طنسوج شهرستان دشتی در اختیارشان قرار گرفت، قابل ملاحظه، چشمگیر و شایسته تقدیر است.

وی اظهار کرد: وضعیت درمانی استان بوشهر نیز از نظر امکانات، فضا، تخت های بیمارستانی و نیروی انسانی مطلوب است اما باید با تغییر ساختار مدیریتی به همت مسوولان استان و حمایت قانونی این وزارتخانه میزان بهره وری حداکثری را فراهم کرد.

گفتنی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح بیمارستان 160 تخت خوابی شهید گنجی برازجان با حضور معاون اول رییس جمهوری به استان بوشهر سفر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha