چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰
کد خبر: 74783

اگر علاقه زیادی به موادغذایی کربوهیدراتی دارید، با در پیش گرفتن رژیم غذایی بدون کربوهیدرات، در زمینه کاهش وزن به موفقیت چندانی دست نمی یابید.

کربوهیدرات مصرف کنید
سلامت نیوز : اگر علاقه زیادی به موادغذایی کربوهیدراتی دارید، با در پیش گرفتن رژیم غذایی بدون کربوهیدرات، در زمینه کاهش وزن به موفقیت چندانی دست نمی یابید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اما نگران نباشید، حذف این گروه از موادغذایی تنها راه حل کاهش وزن نیست، بلکه می توان با رعایت چند نکته غذایی از خوردن کربوهیدرات ها هم لذت برد و وزن کم کرد!

زمان بندی: نتایج بررسی ها نشان می دهد مصرف کالری بیشتر در وسط روز بهتر از مصرف آن در شب است. برای ناهار سالاد پاستا، ساندویچ با نان سبوس دار، برنج، لوبیا و... بخورید. برای شام نیز بیشتر از پروتئین و سبزیجات مصرف کنید و استفاده از کربوهیدرات را بسیار محدود کنید.

درست انتخاب کنید: کربوهیدرات های مناسب منبع مواد مغذی به حساب می آید، غلات سبوس دار و پرفیبر مانند جو دوسر و جو، نان و پاستا تهیه شده از آرد سبوس دار مصرف کنید. مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و شیرینی تهیه شده با آرد غنی سازی شده را که بدون ایجاد انرژی باعث سیری می شود، محدود کنید.

کربوهیدرات را به تنهایی نخورید:خوردن یک کاسه اسپاگتی یا نان تست داغ و کره بسیار لذت بخش است. اما از آن جا که کربوهیدرات سرشار از کالری است، با خوردن چند لقمه کالری زیاد دریافت می کنید، بدون این که احساس سیری کنید. بنابراین میزان موادغذایی کربوهیدراتی را نصف کنید و بقیه بشقاب را از میوه یا سبزیجات پر کنید تا هم کالری کمتری مصرف کنید و هم احساس گرسنگی نکنید.

نوع سالم تر آن را انتخاب کنید:اگر هوس اسپاگتی با پنیر کرده اید، از پنیر کم کالری استفاده کنید. به جای آرد تصفیه شده، در پخت و پز از آرد سبوس دار استفاده کنید.

به اندازه پرس غذا اهمیت دهید:به جای بشقاب از کاسه های کوچک برای خوردن پاستا استفاده کنید.نان اضافه ساندویچ ها را بردارید تا نان کمتری بخورید.

میوه های فیبردار بخورید:اگر چه برخی میوه ها سرشار از کربوهیدرات است، اما ویتامین های با ارزش، آنتی اکسیدان و فیبر لازم بدن را نیز تامین می کند.لذا میوه های غنی از فیبر مانند میوه های توتی، گلابی، کیوی، پرتقال، آلو، هلو و... بخورید تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha