چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۸
کد خبر: 74786
سلامت نیوز :  در ایام امتحانات، به دانش آموزان استرس زیادی وارد می شود که این امر روی اشتهای آنان اثر می گذارد، بنابراین توصیه می شود میزان مصرف موادغذایی که اثر استرس را کاهش می دهد، افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ خدیجه رحمانی کارشناس ارشد تغذیه با بیان این مطلب می افزاید: مصرف موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان در ایجاد آرامش نقش مهمی دارد.این موادغذایی حاوی ویتامین C است که غنی ترین منبع آن مرکبات است، علاوه بر ویتامین C مصرف ویتامین A و بتاکاروتن که در هویج و سیب زمینی موجود است توصیه می شود. مصرف این مواد به صورت پخته شده جذب بتاکاروتن را افزایش می  دهد.از دیگر آنتی اکسیدان هایی که به جذب موادغذایی کمک می کند انواع گوشت هاست که بسیار کمک کننده است.

سلنیم که آنتی اکسیدان طبیعی بسیار مفید است و در گوشت وجود دارد، باید در برنامه غذایی دانش آموزان گنجانده شود. مغزهای خوراکی به ویژه بادام، پسته و گردو حاوی منیزیم است. منیزیم از جمله عناصری است که باعث آرامش عضلات می شود. منیزیم در گوشت، مغزها و سبزی های سبز تیره وجود دارد. برگه زردآلو منیزیم بالایی دارد.مصرف این مواد به کاهش استرس دانش آموزان کمک می کند.

نکته ای که یادآوری آن ضروری است، لزوم حفظ قند خون است.زیرا استرس باعث افت قند خون می شود. برای حفظ قند خون مصرف منظم وعده های غذایی و میان وعده ها و استفاده نکردن از موادغذایی مانند شکر و شیرینی های غیرطبیعی توصیه می شود زیرا این مواد به سرعت قند خون را بالا می برد و باعث ترشح انسولین می شود و دوباره قند خون را پایین می آورد. این نوسان قند و انسولین برای دانش آموزان مشکلاتی ایجاد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha