چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 74789

در قانون پنجم توسعه برنا مه های بسیار راهبردی وخوبی در حوزه بهداشت و درمان تدوین شده که میتوانست بسیاری از مشکلات بخش سلامت را رفع کند .اما متاسفانه هیچکدام اجرایی نشد و از همه مهمتر تغییر سه وزیر در این دولت بود که همه را دچار سر درگمی کرد.

سلامت نیوز : دکتر سید تقی نور بخش در گفتگو با شفا آنلاین باضمن بیان  این مطلب گفت:در قانون پنجم توسعه برنا مه های بسیار راهبردی وخوبی در حوزه بهداشت و درمان تدوین شده که میتوانست بسیاری از مشکلات بخش سلامت را رفع کند .اما متاسفانه هیچکدام اجرایی نشد و از همه مهمتر تغییر سه وزیر در این دولت بود که همه را دچار سر درگمی کرد.

وی افزود:نظام سلامت باید در الویت قرار داشته باشدچراکه  در جوامع پیشرفته غذا ،امنیت و سلامت سه الویت اصلی هر دولتی است.این حداقل نیاز بشری برای زندگی در جامعه است که متاسفانه در دولت نهم و دهم نادیده گرفته شد.

جراح ارتوپد در حالی که از تغییر نکردن تعرفه های جراحی طی 7 سال گذشته گلایه داشت گفت:از سال 85 تا 91 تعرفه جراحی فقط 10 درصد ان هم در سال 91 افزایش یافت و دولت هیچ افزایش تعرفه دیگری را برای این صنف تصویب نکرد. به عبارت دیگردولت با این کار توپ درمان را به زمین مردم و پزشکان انداخت و از زیر بار وظایف خود به راحتی شانه خالی کرد.

به گفته دکتر نور بخش اگر دولت اینده بخواهد در حوزه نظام سلامت موفق باشد به دو نکته کلیدی باید توجه کند. نخست سهم مردم از هزینه های درمان که متاسفانه سیاست های اشتباه این دولت آن را به بیش از 70درصد رسانده در حالی که باید کمتر از30 درصد باشد و نکته دوم واقعی کردن تعرفه های پزشکی که در این دولت اجرا نشد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ادامه گفتگو با شفا آنلاین گفت:توجه به مجامع صنفی پزشکی و تشکل های غیر دولتی و هویت دادن به آنها بسیار مهم است.اگر دولت آنها را در برنامه ریزی ها دخالت دهد و مشارکت فعا ل داشته باشند بار زیادی از روی دوش دولت برداشته میشود .به عنوان مثال نظام پزشکی و انتخابات آخرین دوره آن که اگر دولت به عنوان یک اصلاح کننده روند وارد میدان میشد شاهد این همه بی نظمی و اتفاق نبودیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha