چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 74796
سلامت نیوز : تنبلی روده‌ها و یبوست یکی از مشکلات متداول سالمندان و میانسالان است ​مشکلی قدیمی که درمان‌های ساده و قدیمی نیز دارد. افراد دارای یبوست مزاج معمولا عصبی و دائم از بزرگی شکم و گیج رفتن سرشان ناراحت هستند. اگر این عارضه درمان نشود به غیر از کاهش طول عمر و تاثیر منفی روی اعصاب مرکزی، ناراحتی دیگری به نام هموروئید یا بواسیر (بیرون‌زدگی روده از مقعد) در فرد پدیدار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ شاید یکی از موثرترین و بی‌عارضه‌ترین ملین‌ها، ملین‌های خوراکی طبیعی باشند.

نسخه اول: ده عدد آلوی خیس‌کرده در یک لیوان آب.

محتویات این لیوان خوشمزه را یکجا میل کنید. می‌توانید برای اثر بخشی بیشتر صبح ناشتا آن را نوش‌جان کنید و خیلی زود اثرش را ببینید.

تا وقتی که نتیجه نگرفته‌اید این نسخه را تکرار کنید و هنگامی که وضع بیماری‌تان عادی شد، می‌توانید روزانه از تعداد کمتری آلو استفاده کنید. خوردن آلو به صورت پخته برای افراد ضعیف و مسن بهتر است، زیرا آلوی خام دیر هضم می‌شود.

برگه آلو، بهترین ضد سم است. برگه آلو، دستگاه هاضمه را در بدن تنظیم می‌کند. غنی از منیزیم، سدیم، فسفر و پتاسیم است و به مقدار کافی فیبر غذایی را برای بدن تامین می‌کند.

این میوه در حفظ سلامتی کبد موثر بوده و باعث سم‌زدایی از سیستم گوارشی می‌شود. همچنین در مبارزه با عفونت و تب‌های روده‌ای بسیار حائز اهمیت است.

از آلو می‏توان به عنوان ضدعفونی‏کننده غذا استفاده کرد. آلوی خشک خواص ضدمیکروبی دارد که می‏تواند خطر آلودگی گوشت را کم کند. افزودن آلو یا عصاره آن به گوشت قیمه‌شده، به میزان قابل توجهی از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‏کند.

همچنین از میوه و سبزی در رژیم غذایی خود غافل نشوید و یک لیوان دوغ و گلسرخ بعد از ناهار و شام میل کنید

نسخه دوم: یک قاشق غذا خوری از مخلوط گل ختمی و گل​سرخ را در یک لیوان آب جوش دم‌کرده و در دو نوبت هر بار نصف لیوان میل کنید.

نسخه سوم: یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قطره آبلیمو مخلوط کرده، قبل از ناهار و شام میل کنید.

نسخه چهارم: دم‌کرده یک قاشق غذاخوری سبوس گندم یا برنج برای یک لیوان در روز.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha