بر این اساس پزشکان چه در بخش خصوصی فعالیت کنند و چه در بخش دولتی حداکثر می‌توانند در 2 بیمارستان یا موسسه پزشکی فعالیت داشته و در البته می‌توانند به جز این دو مرکز در یک مکان نیز مطب داشته باشند.

هیچ پزشکی حق کار کردن در بیش از ۲ بیمارستان را ندارد
سلامت نیوز : رئیس مرکز نظارت بر درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس ابلاغیه جدید وزیر بهداشت هپچ پزشکی حق ندارد در بیش از ۲ بیمارستان یا موسسه پزشکی کار کند.

سجاد رضوی در گفت‌وگو با فارس، افزود:‌ در راستای اجرای قانون برنامه و محدود شدن فعالیت پزشکان در مراکز مختلف درمانی هفته گذشته وزیر بهداشت بخشنامه جدیدی را ابلاغ کرد که بر اساس آن هیچ پزشکی حق ندارد در بیش از 2 بیمارستان یا موسسه پزشکی اعم از درمانگاه یا مرکز جراحی محدود کار کند.

وی گفت: بر این اساس پزشکان چه در بخش خصوصی فعالیت کنند و چه در بخش دولتی حداکثر می‌توانند در 2 بیمارستان یا موسسه پزشکی فعالیت داشته و در البته می‌توانند به جز این دو مرکز در یک مکان نیز مطب داشته باشند.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: با اجرایی شدن این بخشنامه از یک طرف فعالیت پراکنده پزشکان در مراکز متعدد به افت کیفیت خدمات درمانی و سردگمی بیماران منجر می‌شود، کاهش پیدا می‌کند و البته برای پزشکان جوانی که بیکار هستند و دنبال کار می‌گردند نیز زمینه اشتغال و کار فراهم می‌شود.

رضوی گفت: این بخشنامه علاوه بر دانشگاههای علوم پزشکی به سازمان نظام پزشکی نیز ابلاغ شده است و با توجه به اینکه مسئولیت صدور پروانه مطب پزشکان به عهده سازمان نظام پزشکی است نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه به عهده این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود:‌ البته دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی نیز مسئول حسن اجرای این بخشنامه جدید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha