سلامت نیوز : محمت هولکی اوز سه‌شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری اسلامی جزو سومین کشور دنیا بوده که در کاهش مرگ مادران در سال‌های اخیر به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: ایران از سال 1990 تا 2008 میلادی با میانگین کاهش 86 درصد در مرگ و میر مادران دست یافته که آمار خوبی در کاهش و کنترل مرگ و می رها است.

نماینده صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه باید وضعیت مرگ و میر مادران در ایران همچنان بهبود یابد گفت: مرگ مادران مسئله‌ای نیست که به راحتی از کنار آن گذشت بلکه با برخی تدابیر می‌توان آن را به حداقل کاهش داد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نقش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی و تأثیر آن در ارائه خدمات از سوی صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد گفت: مأموریت این صندوق در حوزه  فعالیت‌های اجتماعی بوده و جدای از تحریم‌ها است، اگر چه تحریم‌ها به خودی خود مشکلاتی دارد.

هولکی اوز درباره بازدید خود از روستای چهار برج اسفراین و مشاهده عارضه نابینایی در برخی از اهالی این روستا گفت: سعی می‌کنم موضوع را به معاونت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای بررسی و اقدام ارائه دهم.

وی با ابراز تاسف از بروز این پدیده در این روستای شهرستان اسفراین تصریح کرد: عارضه نابینایی در این روستا از حوزه کاری صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد جدا بوده با این وجود تلاش می‌شود تا مشکلات به مسئولان ایران منعکس تا چاره اندیشی شود.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) که از سال 1969 تاسیس شده است، بزرگ‌ترین مرکز بین‌المللی برای برنامه‌های جمعیت، تنظیم خانواده و بهداشت تولید مثل است.

این صندوق با دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی بسیاری در بیش از 140 کشور جهان همکاری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha