سلامت نیوز : یک روانپزشک با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های خواب به تشخیص دقیق مشکلات خواب کمک می‌کند، گفت: بیمار بعد از یک شب بستری در این مرکز تحت بررسیهای مختلف از نظر تنفسی قرار می‌گیرد تا دقیقا مشخص شود که اختلال خواب ناشی از کدام بخش از بدن است.

دکتر کافیان تفتی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه آزمایشگاه‌های خواب به درمان اختلال خواب در افراد می پردازند، گفت: در این آزمایشگاه‌ها افراد دچار اختلالات خواب از ابعاد مختلف مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرند، بعد از تشخیص اولیه مشکل خواب، پزشک بیمار را به آزمایشگاه ارجاع می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های خواب به تشخیص دقیق مشکلات خواب کمک می‌کند، افزود: فرد بیمار بعد از یک شب بستری در این مرکز تحت بررسی‌های مختلف از نظر تنفسی قرار می گیرد تا دقیقا مشخص شود که اختلال خواب ناشی از کدام بخش از بدن است.

عضو هیات مدیره انجمن اختلالات خواب ایران تصریح کرد: گاهی اختلال خواب ناشی از مشکلات جسمی مانند اضافه وزن، مشکلات سیستم تنفسی است، برخی اختلالات خواب نیز بر اثر مشکلات روانپزشکی مانند اضطراب و افسردگی به وجود می آید.

این روانپزشک بیشترین علت اختلالات خواب را مرتبط با بیماریهای روانپزشکی دانست و افزود: با توجه به ابتلای فرد، بیماری‌های اولیه اختلال خواب نیز بهبود می یابد، در چند سال گذشته در اغلب دانشگاه‌های کشور آزمایشگاه خواب راه اندازی شده و اخیرا نیز فلوشیپ خواب نیز ایجاد شده است که در سال جدید دستیاران فلوشیپ پذیرش و تربیت می‌کنند. تربیت فلوشیپ‌های خواب تاثیر بسزایی در تشخیص و درمان بیماران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha