سلامت نیوز : قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست درخصوص زباله های بیمارستانی گفت: در حال حاضر 85 درصد زباله های بیمارستانی بصورت بهداشتی امحاء می شوند که این میزان تا پایان سال جاری به 100 درصد خواهد رسید.

علی محمد شاعری در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه هم اکنون 85 درصد زباله های بیمارستانی بصورت بهداشتی جمع آوری و امحاء می شود، اظهار داشت: 15 درصد باقی مانده بیمارستان ها نیز زباله های خود را باید تا پایان سال جاری  بصورت بهداشتی امحا کرده و مدیریت بهداشتی زباله های خود را بر عهده می گیرند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن ابراز امیدواری از اینکه وزارت بهداشت تا پایان امسال به تعهدات خود درباره بی خطرسازی زباله های بیمارستانی عمل کند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 درصد بیمارستان ها عملیات امحای زباله ها را به دلیل کمبود منابع مالی انجام نداده و نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.
وی همچنین تأکید کرد: بیمارستان‌های خصوصی نیز موظف هستند که طبق این برنامه تا پایان سال جاری خود را به سیستم امحاء و بی‌‌خطرسازی زباله مجهز کنند.
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست یادآور شد: طبق برنامه ‌ریزی ‌هایی که انجام شده می بایست در بخش تفکیک زباله و بازیافت تا پایان برنامه پنجو توسعه به 50 درصد برسد که بر همین اساس سالانه 10 درصد به تفکیک و بازیافت زباله‌ های کشور افزوده خواهد شد.
قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: برای امسال برنامه ریزی شده تا با تامین منابع کافی مابقی بیمارستان هایی که زباله های آن ها بصورت غیربهداشتی دفن می شود، مدیریت شود. البته در این راستا هماهنگی های لازم میان وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست صورت گرفته است.
شاعری در پاسخ به اینکه چه تعداد از بیمارستان هایی که به دستگاه بی خطرسازی زباله تجهیز نیستند در تهران وجود دارد، گفت: تعداد پنج بیمارستان در تهران هنوز به این امکانات تجهیز نشده اند  و مابقی نیز در شهرستان های کشور است.
قرار بود تا پایان سال 91 زباله‌های بیمارستانی در تمام بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی و امحا شوند که به دلیل کمبود اعتبار این کار به تعویق افتاده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha