چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 74827
سلامت نیوز : شاید شما برای این‌كه وزنتان را كم كنید، دست به هر كاری زده باشید، اما از هیچ‌كدام از روش‌های رایج نتیجه مطلوب دریافت نكرده باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ در این مطلب شما را با روش‌های عجیب برای كاهش وزن آشنا می‌كنیم.

۱- موز، سیب یا نعناع را بو كنید.
نتایج یك تحقیق كه روی 3 هزار نفر در شیكاگو انجام شد، نشان داد افرادی كه غذاها را بیشتر بو می‌كنند، كمتر گرسنه می‌شوند. در واقع محققین معتقدند كه بوییدن غذاها مغز شما را گول می‌زند كه شما در حال خوردن آن ماده غذایی هستید.

۲- در مقابل صندلی میز ناهارخوری خودتان، یك آینه روی دیوار نصب كنید.
میزان مواد غذایی خورده شده یك سوم افرادی كه در مقابل خود آینه نصب كرده‌اند، كاهش یافته است. محققان بر این باورند كه غذا خوردن در مقابل آینه این حقیقت را به شما یادآور می‌شود كه چه اهدافی برای كاهش وزن در نظر دارید.

۳- اطراف‌تان را با رنگ آبی پر كنید.
یكی از علل اصلی كه رستوران‌های فست فود كمتری را می‌یابید كه دكوری آبی رنگ داشته باشد، این است كه رنگ آبی در نقش یك مهار‌كننده اشتها می‌تواند به خوبی ظاهر شود. سعی كنید در بشقاب آبی غذا بخورید، رومیزی آبی رنگ روی میزتان باشد. همچنین سعی كنید از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز اجتناب كنید، زیرا این رنگ‌ها موجب افزایش اشتها می‌شود.

۴- از غذایتان عكس بگیرید.
سعی كنید از غذایی كه می‌خورید، عكس بگیرید و آن‌ها را در تلفن همراهتان به همراه تاریخ نگهداری كنید. مسلماً دفعات بعد دیدن عكس‌های غذاهای پركالری كه خورده‌اید، شما را از خوردن دوباره آن‌ها پشیمان می‌كند.

۵- خودتان را ببندید.
یكی از روش‌های موفق در كنترل وزن كه در فرانسه پرطرفدار است، بستن خودتان با روبان است. فرانسوی‌ها قبل از رفتن به ضیافت شام، یك روبان نازك را زیر لباس به دور كمرشان می‌بندند و این موضوع موجب می‌شود زمانی كه بیش از حد مجاز غذا می‌خورند، شكمشان به روبان فشار بیاورد و یادشان بیاید كه باید خوش‌اندام بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha