سلامت نیوز : امیرحسین اسدی، مسئول فناوری‌های نوین ارتقا سلامت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ظهر امروز در حاشیه افتتاح این سامانه اظهار داشت: با توجه به ضریب نفوذ اینترنت و استفاده نسل جوان از این فناوری و همچنین کمبود بودجه در حوزه‌های پیشگیری در وزارت بهداشت چاره‌ای نیست جز اینکه از فناوری نوین استفاده کنیم تا با صرف و هزینه کمتر آموزش‌های لازم را به مردم ارائه کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه سامانه آموزش الکترونیک پیشگیری از دخانیات ظرفیت آموزش به یک میلیون نفر را دارد افزود: این سامانه WWW.ULC.IR از امروز رونمایی شد و داوطلبان می‌توانند از ابتدای تیر با مراجعه به این سایت و ثبت‌نام آموزش‌های لازم را از طریق سامانه دریافت کنند.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود از امضا تفاهمنامه با نهادهای دولتی خبر داد و گفت: بنا داریم تا کارمندانی که دوره آموزش پیشگیری از استعمال دخانیات را می‌گذرانند این دوره به عنوان آموزش ضمن خدمت آنها محسوب شود.

رونمایی از سامانه مشاوره الکترونیک ترک دخانیات به آدرس WWW.SAMAS.IR خبر دیگری بود که اسدی به آن اشاره کرد و افزود: این سامانه از امروز نیز در دسترس قرار گرفت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت آموزش‌های تخصصی ترک دخانیات از بستر اینترنت و این سامانه استفاده کنند.

مسئول فناوری‌های نوین در ارتقا سلامت وزارت بهداشت همچنین از راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی ترک دخانیات در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این مرکز نیز از ابتدای تیر با دو شماره تلفن 1490 و 8099 برای ارائه مشاوره تخصصی ترک دخانیات فعال خواهد شد.

وی گفت: همچنین بنا داریم طی تفاهمی که بین وزارت بهداشت و وزارت علوم انجام شده با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانیم دو واحد درسی به نام سبک زندگی را برای دانشجویان سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی در مورد جزئیات این واحد درسی گفت: تغذیه پیشگیری از دخانیات و فعالیت بدنی از جزئیات این واحد درسی خواهد بود و در عین حال بنا داریم تا مدیریت استرس و اضطراب را نیز در درس‌های دانشجویان قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha