سلامت نیوز : یک متخصص آسیب شناسی سلولی با تاکید بر اینکه درمان اساسی غلظت خون اصلاح تغذیه است، گفت: درمان‌های کمکی مانند

حجامت، فصد و زالو درمانی بر اساس صلاحدید پزشک متخصص طب سنتی می‌تواند بطور معجزه آسایی از بروز سکته های قلبی و مغزی پیشگیری کند.

دکتر حسن اکبری در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه علت اصلی اغلب سکته‌های قلبی و مغزی غلظت خون است، گفت: نرسیدن انرژی کافی تغذیه‌ای به سلولها موجب تحریک آزاد سازی برخی هورمون‌های خونساز از ارگان‌های خاص مثل کلیه‌ها همانند هورمون اریتروپوییتین می‌شود.

وی گفت: این هورمون با تحریک مراکز خونساز بدن که در بالغین مغز استخوان هستند موجب تولید گلبولهای قرمز می‌شود تا اکسیژن و مواد غذایی بیشتری را به سلولها بدن برسانند ولی متاسفانه با افزایش تعداد گلبولهای قرمز نه تنها مشکل حل نمی‌شود بلکه تراکم آنها در مویرگ‌ها باعث کاهش رسیدن غذا و اکسیژن به سلول‌های کم انرژی شده در نتیجه باز هم هورمون خونساز بیشتری ترشح می شود و این چرخه معیوب به قدری ادامه می یابد که موجب بسته شدن عروق قلبی و مغزی و نهایتاً سکته قلبی و مغزی و مرگ بیماران می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در طب جدید به علت اینکه با ریشه اصلی بیماری که نوع غذاها و ترکیب آنها و نحوه غذا خوردن است کاری زیادی ندارد، عمدتاً از مصرف روزانه یک قرص آسپرین و مصرف فراوان آب (حداقل 8 لیوان در روز) بعنوان پیشگیری استفاده می‌شود، در حالی که در طب سنتی با اصلاح نوع غذاها اعم از نوع گوشت، روغن، قند، میوه و سبزیجات مصرفی با بنیان و اساس بوجود آمدن غلظت خون مقابله می‌شود.

این محقق طب اسلامی- ایرانی یادآور شد: انجام حجامت‌های منظم و دوره‌ای در ایام معین از تشدید غلظت خون پیشگیری کرده در موارد شدید می توان از فصد و زالو درمانی نیز جهت کاهش غلظت خون استفاده کرد که با توجه به وضعیت بیمار تجویز می‌شود.

دکتر اکبری تصریح کرد: درمان‌های کمکی مثل حجامت، فصد و زالو درمانی بر اساس صلاحدید پزشک متخصص طب سنتی می‌تواند بطور معجزه آسایی از بروز سکته های قلبی و مغزی پیشگیری کند.

وی همچنین افزود: اصلاح تغذیه با فراهم آوردن انرژی کافی فرآیندهای درون و بین سلولی نیاز به ساخت زیاده از حد گلبول‌های قرمز را کاهش می دهد و منشاً بروز غلظت خون را می‌بندد و حجامت، فصد و زالو درمانی با کم کردن تراکم گلبول‌های قرمز در داخل مویرگها موجب تسهیل جریان رفت و آمد گلبولهای مذکور شده و اکسیژن و غذا راحت تر به سلولهای بدن می رسند، با رسیدن بهتر اکسیژن و غذا به سلول‌ها، فرآیندهای داخل و بین سلولی و از جمله سیستم ایمنی بدن عملکرد مناسبی دارد.

این متخصص آسیب شناسی سلولی در پایان یادآور شد: با رعایت بهبود عملکرد سیستم ایمنی احتمال بروز انواع بیماری‌ها مانند بروز آلرژی‌ها، بیماری‌های خودایمنی، عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و حتی احتمال بروز سرطان‌ها کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha