سلامت نیوز :ظهر امروز سامانه آموزش الکترونیک پیشگیری از دخانیات با حضور جمعی از مسوولان وزارت بهداشت رونمایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ امیرحسین اسدی مسوول فناوری‌های نوین ارتقای سلامت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در مراسم «روز جهانی بدون دخانیات»، گفت: با توجه به ضریب نفوذ اینترنت، نسل جوان کشور و همچنین بودجه کمی که به حوزه‌های پیشگیری و بهداشتی داده می‌شود، چاره‌ای نیست جز آن که از فناوری‌های نوین برای برنامه‌هایمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزش الکترونیک پیشگیری از دخانیات با ظرفیت یک میلیون نفر، گفت: به سامانه به نشانی www.ulc.ir در نظر گرفته شده است که ثبت‌نام در آن هیچ محدودیتی ندارد. افراد می‌توانند پس از مراجعه به این سامانه و پس از انجام ثبت‌نام، از طریق پیام کوتاه، رمز عبور خود را دریافت کنند.

مسوول فناوری‌های نوین ارتقای سلامت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت افزود: فاز یک اجرای این برنامه، پیشگیری از دخانیات است. ارائه این آموزش‌ها به صورت رایگان خواهد بود. در آخر دوره نیز به 12 برگزیده از گروه‌های سنی نوجوانان، جوانان و میانسالان جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین گواهینامه معتبر نیز از سوی وزارت بهداشت به ثبت‌نام کنندگان ارائه خواهد شد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی ترک دخانیات از اوایل تیر ماه خبر داد و گفت: این سامانه از طریق شماره تلفن‌های 1490 و 8099 در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. در این سامانه نسبت به ارائه مشاوره تخصصی ترک دخانیات اقدام خواهد شد.

اسدی همچنین ادامه داد: سامانه مشاوره الکترونیک ترک دخانیات نیز به آدرس اینترنتی www.tamas.ir از امروز در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و افرادی که برای ترک دخانیات به مشاوره نیاز داشته باشند، می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و پزشکان و متخصصان مربوطه پاسخگو خواهند بود.

مسوول فناوری‌های نوین ارتقای سلامت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت همچنین از اقدامات انجام شده در جهت لحاظ دو واحد درسی با عنوان "سبک زندگی" برای دانشجویان سراسر کشور خبر داد و گفت: در سیلابس‌هایی که برای این واحد درسی در نظر گرفته شده، تغذیه، پیشگیری از دخانیات و فعالیت بدنی لحاظ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha