سلامت نیوز : معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شب گذشته شورای عالی بیمه سلامت، پوشش بیمه ای 700 قلم داروی گیاهی دارای مجوز را مورد تاکید قرار داده و گفته است که باید دست غربی ها از داروهایی که برای ما می فرستند، کوتاه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمدرضا رحیمی در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاونین این دو وزارتخانه نیز حضور داشتند، بر پوشش بیمه ای 700 قلم داروی گیاهی که دارای مجوز هستند، تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بخشی از داروهایی که کشورهای غربی به کشور ما می فرستند، داروهایی هستند که می خواهند روی مردم ما و به طور کلی مردم آسیا آزمایش کنند و ما باید دست آنها را کوتاه کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از راهکارها، اهمیت دادن به داروهای گیاهی دارای مجوز و صادراتی است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما باید راه را برای استفاده از این داروها باز کنیم تا پزشکان آنها را در دفترچه بیمه بنویسند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: باید روی فناوریهای پزشکی مانند بیوایمپلنت، پیوند پوست، پیوند استخوان و پیوند قرنیه که در دنیا بی نظیر هستند، کار کنیم و آنها را تقویت و حمایت کنیم و نگذاریم شکست بخورند.

وی افزود: باید تلاش کنیم برخی داروها و روشهای نوین درمانی که هزینه های زیادی به مردم تحمیل می کنند، تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اندکی از بار هزینه های سلامت و درمان مردم کاسته شود.

در جلسه شب گذشته شورای عالی بیمه سلامت که وزرای بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند، راهکارهای کاهش هزینه های درمان و افزایش پوشش بیمه ای بر خدمات جدید تشخیصی و درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت پیشنهاداتی مطرح شد.

در این نشست مقرر شد کارشناسان دستگاههای مربوطه در یک جلسه تخصصی، فهرستی از خدمات درمانی مورد نظر و بار مالی آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha