سلامت نیوز : رئیس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات اعلام كرد: روزانه ۱۰ میلیارد تومان توسط سیگاری ها در كشور هزینه می شود در حالی كه هزینه درمان عوارض آن دو برابر این مقدار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ حجت الاسلام سید حسن معین شیرازی در مراسم روز جهانی بدون دخانیات با انتقاد از اجرا نشدن قوانین مبارزه با دخانیات گفت: ایران نخستین كشوری بود كه قانون جامع كنترل دخانیات را در  سال ۸۵ تصویب كرد اما متاسفانه پیشرفتی در اجرای این قانون نداشتیم.

وی افزود: در ستاد کشوری کنترل دخانیات چهار وزیر، دو نماینده از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رییس صدا و سیما، نیروی انتظامی و یك نماینده مردم نهاد عضو هستند و باید هر شش ماه یكبار به مجلس گزارش عملكرد خود را ارائه دهند که  با وجود این اقدامات پیشرفتی در زمینه مبارزه با دخانیات حاصل نشده است.

معین شیرازی تصریح کرد: بیش از 90 درصد بازار ایران مملو از سیگار های خارجی است و به راحتی هر نوع سیگاری را در بازار می توان یافت کرد.

وی، اجرای قانون، اطلاع رسانی و پیشگیری را سه عامل موثر در مبارزه با دخانیات بر شمرد و افزود: با اجرای این سه محور می توانیم در کنترل دخانیات در کشور گام های موثری برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha