پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 74876

بیمار مبتلا به سرطان پستان اگر بخواهد در بیمارستان خصوصی درمان شود تنها از مرحله معاینه تا تشخیص که شامل ماموگرافی، سونوگرافی، نمونه برداری و پاتولوژی می‌شود باید مبلغ 500 هزار تومان هزینه کند.

زخم کهنه هزینه‌های درمان سرطان
سلامت نیوز : رییس بخش جراحی کانسر بیمارستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیمار مبتلا به سرطان باید به طور میانگین بین 20 تا 30 میلیون تومان برای درمان کامل خود هزینه کند، گفت: به عنوان نمونه بیمار مبتلا به سرطان پستان اگر بخواهد در بیمارستان خصوصی درمان شود تنها از مرحله معاینه تا تشخیص که شامل ماموگرافی، سونوگرافی، نمونه برداری و پاتولوژی می‌شود باید مبلغ 500 هزار تومان هزینه کند.

دکتر محمدرضا میر در گفت وگو با ایسنا ، افزود: چنانچه بیمار به تشخیص پزشک نیاز به جراحی داشته باشد و بیمارستان خصوصی براساس مصوب‌های وزارت بهداشت و نظام پزشکی قیمت‌ها را ارائه کند، بیمار باید چهار میلیون تومان هزینه کند که مربوط به دو شب بستری در بیمارستان، بیهوشی، وسایل یکبار مصرف، حق جراح، کمک جراح و پاتولوژی می‌شود.

دبیر انجمن سرطان ایران با بیان اینکه تنها 5 تا 10 درصد بیماران سرطانی بعد از انجام جراحی نیازی به پرتو درمانی و شیمی درمانی ندارند، گفت: برای بیمارانی که تنها 8 جلسه شیمی درمانی می‌شوند، هزینه دستمزد دکتر و داروهای عادی دو میلیون تومان تمام خواهد شد اما اگر بیمار نیاز به داروی هرسپتین دارد با گذراندن 9 یا 17 جلسه شیمی درمانی همراه با هرسپتین هر جلسه حدود 4 میلیون تومان هزینه برای بیمار در بردارد.

رییس بخش جراحی کانسر بیمارستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه دو نوع پرتو درمانی عمومی و شتاب دهنده خطی برای درمان بیماران انجام می‌شود، اظهار داشت: در پرتو درمانی شتاب دهنده خطی بین 3 تا 5 میلیون تومان هزینه لازم دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه برای 70 درصد بیماران سرطان پستان داروهای هورمون درمانی تجویز می‌شود، گفت: این افراد باید بین 5 تا 7 سال قرص‌های هورمونی خود را مصرف کنند که هزینه آن هر ماه بین 5 تا 20 هزار تومان تمام می شود.

دکتر میر در پایان با بیان اینکه هزینه درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان در بیمارستان دولتی بین 2 تا 3 میلیون تومان است، افزود: این در حالی است که بیمارستان‌های دولتی تجهیزات لازم و به اندازه کافی تخت داشته باشند و پزشک نیز دغدغه مالی در بیمارستان دولتی نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha