بدخلقی و ریزش مو از عوارض مصرف هورمونها

در آغوش گرفتن مرگ با اعتیاد به هورمونها

۱۳۹۲/۰۳/۰۹ - ۱۲:۳۶ - کد خبر: 74893
در آغوش گرفتن مرگ با اعتیاد به هورمونها

سلامت نیوز : سال هاست که مردم فکر می کنند تنها ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات بدن سازی و المپیک هورمونها مصرف می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، اما کارکنان سازمان های خیریه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل معتقدند گروه سنی مصرف کنندگان هورمونها روز به روز جوان تر می شود.

روی جونز، جوان 27 ساله ساکن شهر بیرمنگام که در خیریه " نقطه تحول " کار می کند می گوید:" تعداد معتادان استروئید به مراکز توزیع سرنگ که برای معتادان تزریقی و برای جلوگیری از استفاده از سرنگ های دست دوم ایجاد شده، از معتادان به مخدرهای دیگر بیشتر است."

بر اساس قوانین بریتانیا، خرید آزاد و فروش اش ممنوع است. اما جک، نوجوان 16 ساله ای که در منچستر زندگی می کند این ماده را از اینترنت می خرید.

استروئید بدنساز، تاثیر هورمون مردانه تستسترون را شبیه سازی می کند. استروئیدهای بدنساز ترکیب پروتئین در درون سلول ها را افزایش می دهند و به ساخت بافت عضله کمک می کنند.

روی جونر می گوید:" هورمون تستسترون در دوران بلوغ، رشد استخوان های بلند بدن را کاهش می دهد. مصرف این ماده توسط افرادی که در حال رشد هستند خطرناک است."

اما جک به اندازه ای از مصرف استروئید راضی بود که مصرف این ماده را دو برابر کرد. این جا بود که عوارض جانبی نمایان شدند. جک می گوید:" بد خلق شدم، با دوستانم دعوا می کردم و موهای پرپشتم ریختند."

پزشکان، به والدین جک اعلام کردند، کبد فرزندشان صدمه دیده است. این موضوع مادر جک را حیرت زده کرد. او نمی دانست پسرش به هورمونها معتاد است. مادر جک، می گوید:" فکر می کردم بدخلقی های او اقتضاء سن و سالش است. تصور می کردم هیکل عضلانی اش به دلیل تمرین های بدنسازی است."

اما والدین نوجوانی دیگر به اندازه والدین جک خوش شانس نبودند. متیو دییر، نوجوان هفده ساله ای که در آرزوی پیوستن به نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا می سوخت، مصرف استروئید را آغاز کرد تا هیکلی عضلانی بیابد.

پدر متیو می گوید:" او برای درمان سرماخوردگی نیز داروی ضد درد نمی خورد، اما در باشگاه بدنسازی به او استروئید فروختند." والدین متیو، تا زمانی که او بیمار شد از اعتیاد فرزندشان به استروئید بی خبر بودند.

مادر متیو می گوید:" او نمی توانست راه برود. نمی دانست کجاست. گیج شده بود. نگران شدیم و آمبولانس خبر کردیم." متیو به پزشک اورژانس گفت استروئید مصرف کرده است.

خانم دییر می افزاید:" متیو روز به روز بدتر شد و نتایج آزمایش ها نشان دادند ساقه مغز پسرم له شده و از کما خارج نخواهد شد." پزشکی قانونی بریتانیا اعلام کرد:" علت مرگ متیو دییر، اعتیاد به استروئید بدنساز است."

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
2.67388s, 19q