پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 74903

پس از گذشت چند دوره از مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان به این نتیجه رسید که در کنار انتقادها و پیشنهادهایی که دارد، خود را به عنوان یک مقام اجرایی مطرح کند و نقشه راهی را برای حوزه بهداشت ترسیم کنند.

نقشه راه حوزه بهداشت به نتیجه نرسید
سلامت نیوز : عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا گفت: پس از گذشت چند دوره از مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان به این نتیجه رسید که در کنار انتقادها و پیشنهادهایی که دارد، خود را به عنوان یک مقام اجرایی مطرح کند و نقشه راهی را برای حوزه بهداشت ترسیم کنند.

وی افزود: برای ترسیم این نقشه ابتدا چهار کمیته آموزشی، عملیاتی، مدیریتی و ساختاری تشکیل شد تا بتوانند در هر حوزه کارهای اجرایی را به‌صورت تخصصی‌تر دنبال کنند. این طرح همگام با فعالیت‌های وزارت بهداشت و درمان پیش می‌رفت تا این‌که وزیر بهداشت عوض شد و کمی در کار مشکل پیش آمد.
 
وی ادامه داد: البته به نتایج قابل توجهی دست پیدا کردیم و در دستور کار قرار دادیم اما جمع‌بندی نهایی در این رابطه صورت نپذیرفت و کار به پایان نرسید. امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور بتوانیم مجددا ترسیم این نقشه را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و از نتایج گذشته استفاده کنید.

لازم به ذکر است؛ پیش از این احمد آریایی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطب که یک سال از فعالیت مجلس می‌گذرد و تاکنون این نهاد نتوانسته گره اساسی مشکلات از مردم باز کند، گفته بود کمیسیون بهداشت به‌دنبال نقشه راه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان مردم است و بر همین اساس، کارگروهی را برای بررسی معضلات در این حوزه اختصاص داده است.

وی با اشاره به بررسی نقشه راه در مجلس، گفته‌بود نمایندگان مردم باید صحبت آن‌ها را در مجلس انتقال دهند و با توجه به نیازها، قوانین را تصویب کنند تا مشکلات مرتفع شود. اگر نمایندگان در طول چهار سال فعالیت خود توجه به نقشه راه نداشته باشند، در حقیقت تمام کارهایشان در این مدت، فقط آب در هاون کوبیدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha