پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
سلامت نیوز : مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر طی ۲۴ ساعت گذشته در ۵۹ عملیات جان ۱۵۱ نفر از هموطنان حادثه دیده‌مان را نجات دادند.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته امدادگران هلال‌احمر 59 عملیات امداد و نجات را در سراسر کشور انجام داده‌اند که 46 مورد از این عملیات‌ها مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در 9 مورد از حوادث به دلیل شدت حادثه مجبور شدیم از ست‌های هیدرولیک و دستگاه برش برای بیرون آوردن مصدومان از داخل خودرو استفاده کنیم.

سیل و آبگرفتگی در استان آذربایجان شرقی حادثه دیگری است که در حاشیه رودخانه گرمارود از توابع شهرستان خدا آفرین رخ داده و به گفته مرادی‌پور 10 نیروی امدادگر جان 3 نفر را که در آب افتاده بودند نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خاطرنشان کرد: از طریق نیروی انتظامی مطلع شدیم که 3 کوهنورد در ارتفاعات جوپار شهرستان ماهان در استان کرمان مفقود شده و بازنگشته‌اند.

مرادی‌پور گفت: در همین راستا 20 نیروی عملیاتی و امداد کوهستان عازم ارتفاعات برای جست‌وچوی مفقود شدگان شدند که هر 3 کوهنورد پس از 5 ساعت پیدا شده و به پایین انتقال داده شدند.

بنا به تایید این مسئول در سازمان امداد و نجات امدادگران هلال احمر طی 24 ساعت گذشته به 151 حادثه دیده امدادرسانی کردند که از این تعداد 45 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha