پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 74913

سلامت نیوز : رییس اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت تاکید کرد که آب تهران نیازی به دستگاه‌های تصفیه‌ آب خانگی ندارد.

مهندس غلامرضا شقاقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، تاکید کرد: در هر منطقه‌ای که آبرسانی تحت پوشش شرکت‌های آب و فاضلاب انجام می‌شود، معمولا آب توسط شرکت آب و فاضلاب و همچنین وزارت بهداشت به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمام عوامل مربوطه مطابق استانداردها چک می‌شوند.

وی افزود: اکنون آبرسانی در اغلب شهرها و همچنین بسیاری از روستاها تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب انجام می‌شود. اگر مشکلی در زمینه آب مصرفی مردم وجود داشته باشد، اطلاع رسانی‌های لازم به ساکنان منطقه مربوطه صورت می‌گیرد.

شقاقی تاکید کرد: در مجموع آبی که معمولا در شهرها و از جمله در تهران از سوی شرکت آب و فاضلاب توزیع می‌شود، از نظر کیفی مشکلی ندارد و هیچ لزومی برای تصفیه مجدد آب در منازل یا هر مکان دیگری نیست.

وی با اشاره به انواع مختلف دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، مجددا تاکید کرد: از آنجا که آب تهران تصفیه می‌شود و در حال حاضر نظارت دقیقی نیز بر آن صورت می‌گیرد، نیازی به این تصفیه‌های خانگی نیست. از طرف دیگر اگر از این دستگاه‌های تصفیه خانگی در منازل به درستی استفاده نشود، ممکن است در درازمدت آلودگی آب را سبب شوند. اگر در مناطقی نیازی به انجام چنین اقداماتی باشد، این کار توسط متصدیان تامین آب انجام می‌شود.

شقاقی در پاسخ به سوال ایسنا درباره رسوب گل و لای در صافی‌هایی که بر سر شیرهای آب منازل جمع می‌شود، گفت: زمانی که آب به جوش می‌آید "سختی" آن رسوب می‌کند که البته برای سلامتی مضر نیست و این "سختی" آب تا حدی هم برای سلامتی مفید هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رسوب سختی آب ارتباطی به ایجاد سنگ کلیه دارد یا خیر، گفت: این موضوع ارتباطی به سنگ کلیه ندارد. تعدادی از مقالات سختی آب را برای سلامتی مهم دانسته‌اند. این درحالیست که بسیاری از دستگاه‌های تصفیه‌ آب خانگی، سختی آب را به شدت پایین می‌آورند که ممکن است برای سلامت چندان مفید نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha