پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 74918
سلامت نیوز : عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد طرح دو فوریت حمایت از بیماران خاص٬ تصریح کرد: این طرح به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و در برنامه پیشنهادی برای طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ نماینده مردم تفرش٬ آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: طرح دو فوریت حمایت از بیماران خاص در هفته بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و جای امیدواری دارد که با اقبال خوب نمایندگان روبرو شود.

وی با تأکید بر ضرورت اهتمام ویِژه نمایندگان به طرح حمایت از بیماران خاص٬ افزود: طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش چندین برابری هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص بودیم، این در حالی است که هیچ حمایت بیمه‌ای از داروهای موردنیاز بیماران خاص وجود ندارد براین اساس مجلس در تلاش برای حل مشکلات این گروه از بیماران است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با توجه به وضعیت اسفبار بیماران خاص، به‌طور حتم دو فوریت این طرح در هفته آینده بعد از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صلاحی٬ تشریح کرد: با اعلام این‌که یکی از محورهای طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی، تعیین نقش سازمان‌های بیمه‌گر در حمایت از این بیماران است، افزود: هم‌اکنون این سازمان‌ها با وجود اظهارات مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره حمایت بیمه‌ها از بیماران خاص، هیچ تعهدی نسبت به تحت پوشش قرار دادن این بیماران ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان این‌که هم‌اکنون تعریف مشخصی از بیماران خاص در قوانین حوزه سلامت وجود ندارد، ادامه داد: به طور حتم کاربردی شدن طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص و کلیوی، نیازمند انسجام دادن این بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha