جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
سلامت نیوز: همه شما با این حالت روحى آشنائى دارید، زمانی كه انسان از احوال خوبى برخوردار نیست، به مغازه اى می رود و جنسى را براى خود می خرد كه مدت ها آرزوى آن را داشته است. مهم نیست كه او قصد داشته، این پول را زمانى دیگر و براى كار دیگرى به مصرف رساند.

پس از چنین خریدى، روحیه او دوباره بهتر شده و جهان اطراف، دیگر آنچنان وحشتناك به نظر نمی رسد. در ادامه به توصیف مرزهاى اعتیادی دیگرگونه می پردازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه اشتوتگارت، ۵ درصد مردم آلمان به شدت و ۲۰ درصد به وضوح در خطر ابتلا به اعتیاد خرید كردن قرار دارند. در مقایسه با اعتیاد به مشروبات الكلى یا مواد مخدر، این بیمارى اعتیادى است كه كمتر نمایان می گردد.

این بیمارى مدت ها از نظرها مخفى می ماند، زیرا پول خرج كردن در جامعه امروزى امرى ناپسند نیست. اما اعتیاد به خریدن ذره اى از كوه مشكلات را نمایان می كند.

دکتر اوشى گروب، سرپرست خدمات اطلاعاتى روان درمانى آلمان می گوید:" افراد از این طریق می توانند تشخیص دهند، معتاد به خریدن هستند یا نه. یعنى داشتن این احساس كه خرید کالایی باید انجام گیرد، وگرنه دنیا به آخر می رسد. انسان، كنترل امیال اش را از دست می دهد. چنین کاری خرید كردن و کسب احساس مطلوب پس از آن یا بر طرف کردن افسردگی نیست. این افراد به خرید کردن معتادند."

آنها با این کار روح و روان شان را بهبود می بخشند و فكر می كنند مهم اند. برخى از افراد، به دلیل احترام فروشنده به آنها از خرید كردن لذت می برند، اشخاصی نیز خرید هاى شان را از طریق اینترنت به فروشگاه های بزرگ سفارش می دهند تا از طریق پست آنها را دریافت كنند و شاد شوند.

اما این افراد تلاش می کنند با خرید كردن توازن روحى شان را حفظ كنند. اجناس خریداری شده اهمیت ندارند. این قبیل معتادان، براى اجناسى پول خرج می كنند كه در حقیقت به آن احتیاجى ندارند.

به گزارش دویچه وله، به باور كارشناسان، اعتیاد به خرید کردن، در تمامى گروههاى سنى و اقشار اقتصادى جامعه نمایان می شود. در حالى كه این اعتیاد می تواند ضربه شدیدى بر پیكر زندگى فقیرها وارد سازد، اقشارغنى تر جامعه، از این امكان برخوردارند كه كمابیش با آن كنار بیایند، زیرا پول کافی براى خرج كردن دارند.

در حال حاضر با گسترش چشمگیر و سهولت روز افزون خرید كردن امكان رهائى افراد از اعتیاد به خرید کردن دشوارتر شده است. با افزایش بدهی ها افسردگی افزون تر می شوند و میل خرید تشدید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha