سلامت نیوز:‌ رئیس اداره مبارزه با بیماریهای منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه امسال موردی از ابتلا به وبا در هیچ یک از نقاط کشور گزارش نشده است.

معصومی اصل در گفت و گو با ایلنا در مورد شایع شدن بیماری های مربوط به آب آلوده و دستگاه گوارش در فصل گرما گفت: این موضوع علت خاصی ندارد و در شرایط آب و هوایی گرم به طور معمول این دست بیماری ها بیشتر می شوند و در همه جای دنیا هم همینطور است.

وی تصریح کرد: البته درمورد شایع شدن این بیماری ها در فصل گرما باید گفت ممكن است مردم در سفر از آب های آلوده استفاده کنند و همچنین به دلیل میوه های تازه ای در این فصل وجود دارد احتمال انتقال این بیماری ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه در فصل گرما دسترسی به آب محدودترمی شود، افزود: اگر به مردم آموزش داده شود تا رفتارهای بهداشتی را رعایت کنند ممکن است دیگر شاهد افزایش بیماری های بیماری های های مربوط به آب آلوده و دستگاه گوارش در فصل گرما نباشیم.

رئیس اداره مبارزه با بیماریهای منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت با تاکید براینکه مردم باید بدانند در هر آب تصفیه نشده ای احتمال آلودگی وجود دارد، افزود: مردم باید آب تمام رودخانه ها و استخرها را آلوده فرض کنند مگر این که آب آنها مورد آزمایش قرار گیرد اما متاسفانه  این امکان وجود ندارد.

معصومی اصل در پاسخ به این سوال که وضعیت رودخانه ها ومناطق تفرجی اطراف تهران چگونه است، افزود: باید به صورت موردی بررسی شوند و از آنها نمونه گیری به عمل آید اما معمولا این کار را نمی کنند چون نیازی نیست که بدانیم آب رودخانه تمیز است یا خیر، و قرارنیست از آنها به عنوان آب آشامیدنی استفاده شود.

وی به راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها در فصل گرما پرداخت و افزود: مردم باید از آب آشامیدنی خود مطمئن و بهداشت فردی خود را رعایت کنند به این معنا که قبل از غذا خوردن و بعد از قضای حاجت حتما دستان خود را بشویند.

معصومی اصل در پاسخ به این سوال که آیا امکان انتقال بیماری از آب رسانی توسط تانکرها به مردم وجود دارد افزود: قبل از این که آب رسانی با تانکر در برخی مناطق صورت گیرد كاركنان بهداشت با توجه به حضور شان در همه روستاها نظارت لازم را برای اطمینان از آب انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha