شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۰
کد خبر: 74984
سلامت نیوز :با لباس‌هایی که می‌پوشید می‌توانید شاد به نظر بیایید، بی‌حوصله شوید و حتی مهربان، گاهی هم کمی جدی! همه اینها بازی‌هایی است که با لباس‌ پوشیدن  و تغییر ریتم چهره‌تان می‌توانید امتحانش کنید. بر اساس قواعد پوشش، ظاهر شما قبل از درونیات‌تان اولین تاثیر را در نگاه مخاطب می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایده آل ؛ شما 30 ثانیه زمان دارید تا در نگاه دیگری تاثیر دلخواه‌تان را به جا بگذارید! و دقیقا  به همین دلیل است که می‌توانید حس واقعی‌تان را پشت لباس‌هایی که می‌پوشید پنهان کنید یا حتی پشت تاثیر ناخودآگاه لباس‌هایتان، آنطور که می‌خواهید یا حتی نمی‌خواهید به نظر بیایید! کامران تفتی چهره آشنای تئاتر و سینما با ماست تا چهره کمی تا قسمتی جدی‌اش را پشت لباس‌هایش پنهان کند. او قرار است با سبک پوششی که گروه «لونالون»،  به او پیشنهاد می‌دهند برخلاف ظاهر سخت و جدی همیشگی‌اش،  مهربان به نظر بیاید!

جدیت کامران پشت آرامش لباس‌‌ها

گروه لونالون، قبل از هر چیز دنبال این بود که با انتخاب لباس‌هایی در اوج سادگی حس جدی چهره کامران تفتی را به حسی دلنشین‌تر یا به قول خودمان مهربان‌تر تبدیل کند. برای این‌کار باید سراغ در دسترس‌ترین ابزار می‌رفت. به دلیل فعالیت‌ فعلی هنری کامران امکان این نبود که استایل کردن چهره تکیه شود. تنها گریمی ساده در ابرو‌ها در راستای گرم کردن چهره و ایجاد گیرایی بیشتر آن صورت گرفت. در این شرایط خاص باید همه چیز به لباس سپرده می‌شد. آن هم لباس‌هایی ساده و بسیار نزدیک به سلیقه جمعی.  نتیجه کار بعد از یک بررسی تخصصی و همه‌جانبه پیشنهاد 4 دست لباس از طرف طراحان و کارشناسان گروه بود. 4 دست لباس که هر کدام بنا به قواعد و قوانین پوشش بتوانند حس متفاوتی بر چهره جدی کامران تفتی بدهند. یادتان باشد در این تغییرات این لباس‌ها تعیین‌کننده نهایی‌ هستند و استایل اصلی چهره کامران تفتی و جدیت او را تحت تاثیر خودشان قرار می‌دادند.

نگاهی فراتر از طراحی و مد

گروه لونالون که در این سناریو همراه اصلی ایده‌آل بودند و طراحی ظاهر جدید کامران تفتی را به عهده داشت، گروهی متشکل از کارشناسان در زمینه  چینش لباس‌ها، گریم و... است گروهی که در  نگاهی کلی می‌توان با عنوان «استایلیست» از آنها یادکرد. ما در این ماجرا سراغ لونالون رفتیم چرا که نیاز به نگاهی فراتر از طراحی  و دانش طراحان مد داشتیم.  اما استایلیست و تفاوت آن با طراح مد:  پوشش ما می‌تواند در اولین نگاه در دیگران بهترین و فراموش‌نشدنی‌ترین اثر ممکن را بگذارد وقتی این آراستگی ظاهری با چهره‌ای مناسب همراه می‌شود تاثیر اولیه دلنشین‌تری در اولین برخوردها از ما به جا ماند. بخشی از این ماجرا مربوط به طراح مد است اما با در نظر داشتن این نکته که  طراح مد، مد را می‌آفریند در حالی که استایلیست، آنها را انتخاب کرده و با هم هماهنگ می‌کند. به زبانی ساده‌تر استایلیست با دانش علمی و شناختی که از اهمیت خطوط و آهنگ چهره بر مخاطب دارد می‌تواند بگوید که چه سبکی متناسب و لازمه صورت، مو و کل چهره افراد است و به همین شیوه همراه ماست تا تاثیر چشمگیر‌تری بر خود و اطرافیان‌مان داشته باشیم.  همه این‌ دلایل دست به دست هم داد تا ایده‌آل لونالون را برای همراهی در این سناریو انتخاب کند.

خطوط افقی!

اولین ست پیشنهادی، یک پیراهن اسپرت است با خطوط پهن افقی. شکل هندسی‌ای که پایداری و به همراه آن آرامش را یادآوری می‌کند. دلیل رفتن سراغ  این خطوط تاثیر ناخودآگاه آنها روی چهره است. خطوط افقی در این نوارهای پهن با خطای دیدی که ایجاد می‌کند خطوط چهره را همسوی خودشان باز و کشیده نشان می‌دهند.

شلوار کتان در این ترکیب بهترین انتخاب است چون این شلوار آقایان را قابل اعتماد‌‌تر جلوه می‌دهد. ما اصولا به افرادی اعتماد می‌کنیم که از آنها انرژی مثبت می‌گیریم و حس می‌کنیم می‌توانیم با آنها ارتباط بگیریم. شلوار کتان هم دقیقا همان چیزی است که برای رسیدن به این باور به آن نیاز داریم!

یک انتخاب به رنگ روشن!

پشنهاد بعدی استفاده از یک پیراهن با رنگی روشن و آرام است.  حضور رنگ‌های روشن باعث می‌شود چهره‌ما روشن و در نتیجه خطوط صورت بازتر به نظر بیایند، حتی وقتی اصرار داریم ابروها را در هم گره بزنیم. برای این ترکیب رنگ آبی روشن بهترین انتخاب است. آبی، رنگ آسمان و اقیانوس یکی از پرطرفدارترین رنگ‌هاست. آبی رنگ صلح و آرامش است و سبب می‌شود بدن مواد شیمیایی آرامش‌بخش تولید کند. با انتخاب این رنگ  ظاهر آرام شما دیگران را وادار می‌کند که به شما احترام بگذارند.  آن هم به دلیل آرامش رنگ آبی و در عین حال تاثیر ناخودآگاهی که این رنگ در چهره دارد. حضور رنگ‌های روشن در پوشش  باعث می‌شود چهره روشن و در نتیجه صورت بازتر  به نظر بیاید؛ حتی وقتی اصرار داریم ابروها را در هم گره بزنیم!

یک شلوار راسته ترجیحا لینن آن هم به رنگ سفید می‌توانست با این پیراهن ظاهر مهربان‌تری به  کامران تفتی بدهد. ظاهر مهربان‌تر و در عین حال اسپرت‌تر. اما انتخاب شلوار کتان سرمه‌ای به دلیل تاکید لونالون بر نیمه رسمی بودن ظاهر کامران تفتی بود آن هم  به دلیل  همراهی با استایل اصلی شخصیت او.

کمی ‌تا قسمتی اسپرت!

پیشنهاد بعدی یک پیراهن چهارخانه است. اولین دلیل این انتخاب رسیدن به ظاهری  اسپرت‌تر در پوشش کامران تفتی است. سبکی که در عین حال  مورد علاقه خود او هم هست. در انتخاب پیراهن‌های چهارخانه باید با احتیاط  جلو رفت. به‌خصوص وقتی قرار است چهره مهربان‌تر از همیشه به نظر بیاید! این احتیاط ایجاب می‌کند سراغ رنگ‌های گرم  آن هم در طیف رنگی روشن برویم.

کالج کفش مورد علاقه آقای تفتی است اما استایلیست‌های لونالون، برای این انتخاب  غیر از این علاقه شخصی دلیل موجه‌تری دارند آن هم اینکه وقتی قرار است چهره ما مهربان و آرام به نظر بیاید نباید سراغ کفش‌های ضمخت و حجیم برویم. با در نظر گرفتن این قواعد کالج آن هم کالجی ظریف و هماهنگ با رنگ شلوار کتان، ما را به نتیجه دلخواه می‌رساند!

انتخاب اول تفتی!

این ترکیب، یعنی مشکی، علاوه بر اینکه رنگ مورد علاقه خود کامران تفتی  است خط بطلانی است بر این باور غلط که رنگ‌های تیره، چهره را گرفته  و درهم نشان می‌دهد! رنگ مشکی و سبک کلاسیک هر دو علاقه‌های شخصی کامران تفتی در پوشش هستند. لونالون با احترام به این علاقه، تلاش کرد تا استفاده از همین علایق و بازی با کنتراست تیره و روشن ظاهر جدیدی برای کامران تفتی تعریف کند.

نقطه عطف این ترکیب تیره، کنتراستی است که با استفاده از رنگ روشن و تیره در آن ایجاد شده است. استفاده از رنگ آرامی مثل کرم در قالب پاپیون و کمربند روی زمینه مشکی پیراهن و شلوار کتان تصویر متفاوتی از چهره کامران تفتی ارائه داده است.

تکرار رنگ کرم در کمربند و حتی نوار حاشیه کالج، علاوه بر هارمونی که در کل پوشش ایجاد کرده با یکنواختی رنگ مشکی هم در تضاد است و به همین دلیل تیرگی آن را در خودش پنهان کرده است.

استفاده از پاپیون کرم علاوه بر تمام ویژگی‌‌هایی که پاپیون برای  مهربان‌تر نشان دادن چهره در خودش دارد یک مشخصه مهم دیگر هم دارد و آن اینکه از آنجا که پاپیون نزدیک‌ترین فاصله را تا صورت دارد وقتی به رنگ روشن انتخاب می‌شود به طور غیر‌مستقیم  موجب باز شدن هرچه بیشتر چهره می‌شود.

شبیه خودم لباس می‌پوشم!

سناریوی اصلی وقتی شروع شد که کامران تفتی پذیرفت، تغییر سبک و سیاق پوشش را برای پنهان کردن خطوط جدی صورتش به «لونالون» گروه استایلیست‌های ایده‌آل بسپارد. برای پذیرفتن این پیشنهاد هم چند دلیل داشت اول اینکه: معتقد است اصولا آدم‌ها لباس‌ می‌پوشند که دیده شوند اما او  لباس می‌پوشد که آرامش داشته باشد: «من کمی برعکس به ماجرا نگاه می‌کنم یعنی لباس نمی‌پوشم که بقیه ببینند و بگویند چه لباس خوبی و...! لباس می‌پوشم تا نشان دهم انتخاب‌هایم چقدر با بدن من هماهنگ هستند چون معتقدم در برخورد با دیگران پوشش، نماینده شخصیت واقعی و کاریزمای حقیقی درونی ماست.»

حساسیت‌های حرفه بازیگری دلیل دیگر اوست:« حرفه من به عنوان یک هنرپیشه ایجاب می‌کند نسبت به پوششم حساس‌تر از دیگران  باشم. نه از باب اینکه متفاوت باشم بلکه به این دلیل که شبیه خودم باشم. لباس پوشیدنم شبیه اندیشه‌ و فکرم باشد. به باور من این نوع پوشش است که استایل یک بازیگر را تعیین می‌کند، میزان مهربانی‌اش را تعیین می‌کند، میزان آرامش و حتی قابل اعتماد بودنش را. در حقیقت  سبک و سیاق لباس پوشیدن است که به فردی که مقابل من قرار می‌گیرد می‌گوید چقدر می‌تواند با  من صمیمی باشد، راحت ارتباط برقرار كند یا حتی از من فاصله بگیرد! و بالاخره اینکه لباس ابزاری است که در نگاه اول شخصیت من را تعریف می‌کند. درست قبل از اینکه بگویم سلام من کامران تفتی هستم، این لباس است که می‌گوید شخصیت من چقدر قابل اعتماد، چقدر دلنشین یا حتی سخت و بی‌تفاوت است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha