دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 74998
سلامت نیوز :آخرین باری که به زیربغل خود توجه نشان دادید، چه زمانی بود؟ همه می‌دانیم این قسمت از بدن شاید آخرین قسمتی باشد که مورد توجه قرار می‌گیرد، اما نادیده گرفتن آن ممکن است منجربه یکی از شایع‌ترین مشکلات پوست زیر بغل حساسیت‌های پوستی یا قرمزی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته ؛ گرمای هوا، زدودن مو، جنس لباس و حتی نوع دئودورانتی که استفاده می‌کنید ممکن است منجر به حساسیت‌هایی مانند قرمزی یا بروز برجستگی شود. به منظور برخورداری از پوستی سالم و شاداب در این قسمت، از پوشیدن لباس‌های تنگی که به پوست زیر بغل ساییده می‌شوند به‌خصوص هنگام ورزش، اجتناب کنید.

برای شست‌وشو، صابون آنتی‌باکتریال به کار برید اما در استعمال آن زیاده روی نکنید. پوست این قسمت از بدن بسیار نازک است و مالیدن زیاد آن موجب آزردگی می‌شود و در نهایت اگر پوستی حساس دارید از دئودورانت‌های فاقد عطر استفاده کنید، زیرا عطر یک محرک شایع است.

* موهای برگشته به داخل/چرا تیغ های یك لبه بهتر هستند؟

موهایی که به جای رو به بیرون رو به داخل رشد می‌کنند معمولا در نتیجه تراشیدن مو ایجاد می‌شوند. هنگامی که بالای فولیکول مو بریده می‌شود، یک لبه تیز ایجاد می‌شود که هنگام رشد به داخل سطح پوست نفوذ کرده و برجستگی ایجاد می‌کند.

به منظور پیشگیری از این حالت، از تیغ‌های خودتراش یک لبه استفاده کنید که چندان لبه بریده شده تیزی ایجاد نمی‌کنند. استفاده از اپیلاتور هم مفید است. لیزر موهای این قسمت نیز انتخاب خوبی است. لیزر در مورد موهای زیربغل بسیار عالی جواب می‌دهد و عموما 2 تا 3 جلسه لیزر درمانی کفایت می‌کند. لایه‌برداری منظم نیز بسیار مفید است.

روزانه این عمل را انجام دهید به استثنای روزهایی که برای دفع موها از موم استفاده کرده‌اید. برای لایه‌برداری می‌توانید از لیف ها یا لوسیون‌های لایه‌برداری استفاده کنید که حاوی اسید گلیکولیک هستند تا سلول های مرده سطحی که ممکن است نوک موها را به دام بیندازند، از پوست جدا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha