رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: با شیوه فعلی اخذ مالیات وضعیت به گونه ای پیش می‌رود که برخی همانند من داروخانه را می‌فروشیم و اگر بتوانیم یک چهار پایه سر چهارراه استانبول می‌گذاریم و به خرید و فروش سکه و دلار مشغول می‌شویم.

شیوه فعلی اخذ مالیات، داروخانه‌ها را ورشکسته می‌کند
سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: با شیوه فعلی اخذ مالیات وضعیت به گونه ای پیش می‌رود که برخی همانند من داروخانه را می‌فروشیم و اگر بتوانیم یک چهار پایه سر چهارراه استانبول می‌گذاریم و به خرید و فروش سکه و دلار مشغول می‌شویم.

رهبر مژدهی آذر در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن انتقاد از شیوه جدید اخذ مالیات از داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها هیچ مشکلی با پرداخت مالیات ندارند و تنها اعتراض آنها نسبت به شیوه اخذ مالیات است به گونه است که از سال گذشته تاکنون 10 دستورالعمل صادر کرده‌اند که در صورت عدم اجرای آنها باید جریمه پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر ایکه داروخانه نباید با شکنجه مالیات پرداخت کنند افزود: باید شیوه اخذ مالیات از داروخانه به گونه‌ای باشد که فضای کسب و کار برای آنها آسان شود نه اینکه همه از کارشان زده شودند و عطای کار را به لقائش ببخشند.

مژدهی آذر با اظهار تاسف از اینکه هر روز یک مکانیزم و شیوه‌ای را برای اخذ مالیات از داروخانه مطرح می‌کنند و آنها را به چهار میخ می کشند افزود: سازمان امور مالیاتی باید قبل از هر گونه تصمیم گیری با ما صحبت کند و انجمن های صنفی را به حساب بیاورد زیرا در این صورت است که اصول دموکراسی رعایت می شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به این سوال که آیا با سازمان امور مالیاتی رایزنی و اعتراض های خود را در این زمینه منتقل مطرح کرده‌اید افزود: قبل از کشیده شدن این موضوع به رسانه ها و مطبوعات شش ماه است که با سازمان امور مالیاتی مکاتبه و ملاقات می‌کنیم و حتی به سازمان بازرسی کل کشور هم شکایت و اسناد خود را ارائه داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با این شیوه اخذ مالیات از داروخانه‌ها وضعیت به گونه‌ای پیش رود که برخی همانند من داروخانه را می فروشیم و اگر بتوانیم یک چهار پایه سر چهارراه استانبول می گذاریم و به خرید و فروش سکه و دلار مشغول می شویم زیرا فکر می‌کنم بهترین راه همین باشد چرا که هیچ مسئولیتی ندارد.

وی افزود: عده‌ای دیگر هم که توان کار در این شرایط را دارند اگر از صبح تا 12 شب در داروخانه کار کنند بالاخره یک چیزی کف دست شان را می گیرد اما در نهایت آنها هم با این وضعیت از ادامه کار خسته می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha