سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از آغاز اجرای نسخه 02 اصلاح شده در هشت استان جدید خبر داد و گفت: به ازای هر فرد تحت پوشش تا سقف 3 هزار و 250 تومان سرانه برای پزشکان خانواده در نظر گرفته شده است

دکتر مسعود صالحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، از کامل شدن اقدامات مقدماتی برای اجرای برنامه پزشک خانواده در هشت استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خوزستان خبر داد و گفت: اکنون برنامه در این استان‌ها به مرحله‌ای رسیده که باید با پزشکان قرارداد منعقد و کار آغاز شود.

وی افزود: مقدمات اجرای برنامه پزشک خانواده در این هشت استان از چند ماه قبل آغاز شده و اکنون فرم قرارداد بیمه‌ها موجود است. پزشکان نیز معرفی شده‌اند و این پزشکان باید به تدریج با بیمه‌ها قرارداد منعقد کرده و جمعیت تحت پوشش خود را مشخص کنند.

صالحی با بیان این که هر پزشک می‌تواند حداکثر 3 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار دهد، ادامه داد: در این هشت استان نسخه 02 اصلاح شده اجرا خواهد شد.

وی افزود: به ازای هر فرد تحت پوشش تا سقف 3 هزار و 250 تومان سرانه برای پزشک خانواده در این هشت استان در نظر گرفته شده است، پرداخت‌ها به پزشکان خانواده مبتنی بر عملکرد خواهد بود. همچنین این سرانه در نظر گرفته شده رقمی کلی است که جزئیات و ضرایب مختلف آن باید در ستاد برنامه پزشک خانواده بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تاکید کرد که ساکنان این هشت استان سریع‌تر برای انتخاب پزشک خانواده خود اقدام کنند چرا که در صورت اقدام دیرهنگام ممکن است سقف افراد تحت پوشش پزشک مورد نظرشان پر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha