شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: روز گذشته جوانی که در سواحل چابکسر گیلان در حال غرق شدن بود توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافت.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ساعت 6 بعد از ظهر روز گذشته امدادگران ساحلی در منطقه چابکسر از ناپدید شدن یک شناگر با خبر شدند.

وی ادامه داد: 3 امدادگر بلافاصله عملیات جست و جو در آبهای ساحلی را آغاز کرده، پس از 30 دقیقه موفق شدند جوانی را که به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا و مواج شدن دریا به زیر آب فرو رفته بود، زنده به ساحل انتقال دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با تأکید به اینکه امدادگران با انجام عملیات احیا فرد را از مرگ حتمی نجات دادند افزود: این جوان بلافاصله برای ارائه خدمات درمانی پیشرفته به بیمارستان منتقل شد.

مظفر همچنین به حادثه آبگرفتگی در یکی از روستاهای شهرستان سلماس در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: با شدت گرفتن بارش باران در بعد از ظهر جمعه آب به این روستا هجوم آورد و در نهایت چند واحد مسکونی غرق آب شد.

وی خاطرنشان کرد: 15 امدادگر به این منطقه اعزام شدند و با بهره‌گیری از 5 دستگاه موتور لجن‌کش منازل گرفتار در آب را تخلیه کردند. در نهایت 23 نفر نجات یافتند و برای اسکان اضطراری آنها چادرهای امدادی برپا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha