سلامت نیوز :مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در ۲ ماه ابتدایی امسال ۶۷ هزار کیسه خون از مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون تهران دریافت شد ولی در تعطیلات طولانی مدت برای تأمین ذخیره خونی نگران می‌شویم.

محمدقاسم اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت ذخیره خون در پایتخت اظهار داشت: در ماه گذشته 42 هزار نفر به پایتخت‌های انتقال خون استان تهران برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 35 هزار کیسه خون جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: در دو ماهه اول امسال از 72 هزار مراجعه کننده و 67 هزار کیسه خون تهیه کردیم.

نگران ذخیره خونی در تعطیلات 14 تا 17 خرداد هستیم

اسلامی با اشاره به اینکه تهران وضعیت مناسبی در تهیه خون و توزیع آن دارد افزود: اما از آنجایی که عمر خون و فراورده‌های آن در حد چند روز است با پیش ‌آمدن تعطیلات طولانی‌مدت و سفر مردم از تهران به شهرهای دیگر نگران ذخیره خونی می‌شویم که تعطیلات 14 تا 17 خرداد از آن جمله است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تصریح کرد: همواره در ایام تعطیلات 4 پایگاه اصلی خیابان وصال، پایگاه نارمک، آزادی، شهر ری از صبح تا 8 شب آماده دریافت خون‌های اهدایی توسط هموطنان هستند.

یک چهارم خون کشور در تهران تهیه می‌شود

اسلامی تهیه پلاکت از خون‌های اهدایی را یکی از نیازهای ضروری برای بیماران خاص برشمرد و افزود: عمر پلاکت 3 روز است و باید همواره ذخیره این فرآورده خونی حفظ شود تا بیماران دچار مشکل نشوند.

به گفته این مسئول در سازمان انتقال خون، تهران نزدیک به یک چهارم خون کشور را تولید می‌کند و به دلیل وجود مراکز درمانی مهم و مرجع در تهران مصرف می‌شود.

جذب 15 نیروی جدید در انتقال خون تهران

وی در مورد محدودیت‌های نیروی انسانی در بدنه انتقال خون تهران خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون استخدامی کشوری نزدیک به 50 نفر نیروی جدید در این سازمان به کار گرفته شدند که تعدادی از این افراد پرسنل قراردادی ما بودند که فقط تغییر وضعیت شدند و در حقیقت 15 نفر نیروی جدید جذب انتقال خون تهران شدند.

اسلامی در مورد میزان ذخیره خون در مرکز انتقال خون تهران گفت: میزان ذخیره ما همواره از استاندارد بالاتر است و معمولاً بخش اعظمی از خون‌های دریافتی به دلیل مشاوره قبل از خونگیری و غربالگری افراد قابل استفاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha