سلامت نیوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فردی که در دولت آینده روی کار می‌آید باید سلامت مردم را که اکنون در اولویت دورقمی و سه‌رقمی قرار دارد به اولویت یک‌رقمی دولت تبدیل کند.

مسعود یاوری در گفت‌وگو با فارس، افزود: اگر دولت می‌خواهد در بخش سلامت موفق باشد باید این حوزه را در اولویت یک یا حداکثر دو برنامه‌های خود قرار دهد و زمانی که حوزه سلامت در اولویت‌های دورقمی و سه‌رقمی قرار می‌گیرد نمی‌تواند موفق باشد.

وی ادامه داد: کمبود اعتبارات در بخش بهداشت و درمان مزمن شده و به گونه‌ای تل انبار شده است و باید برای یک بار هم که شده در اولویت دولت قرار گیرد تا مشکلات آن حل شود.

یاوری گفت: در سالهای گذشته مشکل کمبود گاز در بسیاری از روستاها وجود داشت اما به دلیل اینکه در اولویت‌کاری دولت قرار گرفت، مشکل آن برطرف شد.بنابراین اگر سلامت در اولویت دولت قرار ‌گیرد مشکلاتش حل خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر فردی که در دولت آینده روی کار می‌آید بگوید می‌تواند بیماری این حوزه را درمان کند می‌توانیم امیدوار باشیم تا نظام سلامت از مشکلات کنونی فاصله بگیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر مشکلات اعتباری در بیمارستان‌ها مخصوصاً در تهران، فضای فیزیکی و قدیمی‌بودن بیمارستانها از دیگر مشکلات موجود است.

یاوری تصریح کرد: بیمارستانهای حال حاضر یا مستهلک هستند یا فاقد سازه لازم در مقابل حوادث هستند.اغلب بیمارستانها قدمت 35 تا 40 ساله دارند و مقاوم نیستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی سه اصل مهم در بخش درمان هستند که باید به آنها توجه کرد.تجهیزات پزشکی باید به روز باشند و نیروی انسانی در دو حوزه پرستاری و تخصصی تأمین شود.

یاوری گفت: در حوزه پرستاری در محدوده دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با کمبود مواجهیم و بسیاری از پرستاران، شرایط و آمادگی کار را ندارند و باید آموزش‌های لازم را دیده و 2 تا 3 برابر ظرفیت‌آنها شرایط کار و استخدام دیده شود.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود 4 هزار پرستار در محدوده دانشگاه شهید بهشتی مواجه هستیم که علاوه بر کمبود این تعداد، باید امکان استخدام آنها نیز فراهم شود.

یاوری گفت: در حوزه نیروهای تخصصی نیز در برخی رشته‌ها مانند رادیولوژی و جراحی اعصاب کمبودهایی را شاهد هستیم که باید تقویت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha