شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 75048
سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی انجمن كوچولوهای ایران (كوتاه قامتان بلند همت) گفت: ارایه حمایت های درمانی و بهداشتی به كوتاه قامتان به دلیل برخی مشكلات آنان، ضروری است.

'محمد حسین جلالی' در گفت و گو با ایرنا افزود: در حوزه بهداشت در زمینه ارایه خدمات روانشناسی و مهارت های زندگی به كوتاه قامتان، ضعف داریم و وزارت بهداشت می تواند در این زمینه كارگاه هایی را برای كوتاه قامتان برگزار كند.

وی خاطرنشان كرد: همچنین ارایه حمایت های درمانی ژنتیكی هنگام ازدواج به كوتاه قامتان می تواند در ارتقای سلامت آنان موثر باشد. زنان كوتاه قامت در زمان ۱۴ هفتگی دوران بارداری باید تحت درمان باشند كه هزینه هایی را به آنان تحمیل می كند.

مدیر روابط عمومی انجمن كوچولوهای ایران گفت: هم اكنون پژوهشكده رویان بصورت نمونه ، آزمایش ها و درمان هایی را برای برخی از كوتاه قامتان انجام می دهد اما كافی نیست.
جلالی گفت: هم اكنون مجموعه پزشكی و كلینیك خاصی برای ارایه خدمات و حمایت های درمانی كوتاه قامتان در كشور وجود ندارد و خوب است كه چنین مراكزی برای ارایه خدمت به كوتاه قامتان ایجاد شود اما عملكرد آن نباید فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

'حمید ابراهیمی' مدیرعامل انجمن كوچولوهای ایران نیز گفت: برخی از كوتاه قامتان، پزشك هستند و وزارت بهداشت می تواند پزشكان كوتاه قامت را شناسایی كرده و برای آنان فرصت های شغلی ایجاد كند.

وی با بیان اینكه به طور مثال در استان كرمانشاه بیش از ۱۰ پزشك كوتاه قامت وجود دارد، افزود: متاسفانه جامعه هنوز به آن باور نرسیده است كه به پزشكان كوتاه قامت اعتماد كند.
مدیرعامل انجمن كوچولوهای ایران خاطرنشان كرد: كوتاه قامتان با افزایش سن دچار مشكلات استخوانی می شوند چراكه با افزایش سن، بافت استخوانی سنگین می شود و كوتاه قامتان با همان قد باید اسكلت سنگین را تحمل كنند كه این سنگینی به ستون فقرات فشار وارد می آورد.

ابراهیمی یادآور شد: كوتاه قامتان با افزایش سن دچار معلولیت و مشكلات فیزیكی می شوند و نیاز به حمایت های درمانی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha