سلامت نیوز : متخصص پوست و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: متاسفانه برخی از كرم ها ، روغن ها و صابون هایی مانند كرم شترمرغ، روغن مورچه و صابون خرچنگ كه به نام داروهای سنتی به تازگی در بازار بسیار فراوان شده كه می توانند عوارض خطرناك حساسیتی ایجاد كنند.

دكتر 'حبیب انصارین' در گفت و گو با ایرنا افزود: این داروهای سنتی هم در بازار و هم از طریق تبلیغات اینترنتی و ماهواره ای به فروش می رسند و برای سلامتی مضر هستند.

وی خاطرنشان كرد: بطور مثال استفاده از كرم شترمرغ كه به عنوان كرم ضدجوش، ضدلك و جوان كننده به فروش می رسد موجب تورم سر و حساسیت در برخی از بیماران می شود.
این متخصص پوست ادامه داد: همچنین بیمار دیگری برای درمان بیماری اگزمای خود اقدام به تهیه داروی سنتی كرده بود كه دچار پوست ریزی شدید صورت و تورم بسیار زیاد سر شد.

انصارین یادآور شد: روزانه بیماران زیادی مراجعه می كنند كه دچار حساسیت ها و عوارض ناشی از استفاده از داروهایی شده اند كه به نام طب سنتی به آنها عرضه شده است.
وی تصریح كرد: علاوه بر ارایه داروها به عنوان طب سنتی برخی از روش های درمانی مانند حلزون درمانی و زالو درمانی نیز به برخی بیماران ارایه می شود در حالی كه هیچكدام از این روش ها، پایه علمی ندارند.

انصارین از مردم خواست از استفاده خودسرانه كرم ها و داروها خودداری كرده و برای درمان بیماری خود حتما به پزشك متخصص مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صابون شتر مرغ ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    0 1
    کیج شدیم یه جا میگن خوبه ی جا میگن بده