سلامت نیوز : برنده جایزه مبارزه با دخانیات و فوق تخصص گوارش و كبد گفت: مطالعات متعدد نشان داده است كه استعمال دخانیات یكی از عوامل تشدید كننده فیبروز كبدی بوده و احتمال ابتلا به سرطان كبد را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ دكتر 'موید علویان' افزود : برای كنترل استعمال دخانیات، داشتن قانون و مقررات و آیین نامه ها به تنهایی كافی نیست اگرچه لازم است. ما باید قانون داشته باشیم كه چگونه با جرم مقابله كنیم اما غیر از آن باید فضای جامعه را به گونه ای تغییر دهیم كه سبك زندگی بهبود یابد.

وی كه معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشكی ایران را نیز برعهده دارد، ادامه داد: بر اساس توصیه مقام معظم رهبری باید سبك زندگی ایرانی اسلامی را ترویج كنیم و اگر تمایل استعمال دخانیات در افراد را كاهش دهیم می توانیم بطور اصولی و ریشه ای تر با آن برخورد كنیم .

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشكی ایران، وی تاكید كرد: بی انگیزگی و بیكاری، خمودی، سستی و افسردگی در جامعه می تواند زمینه ساز و دلیلی برای استعمال دخانیات باشد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: این درحالی است كه در اسلام برنامه ها و توصیه های فراوانی برای توسعه فرهنگ كار و تلاش و بهبود سبك زندگی داریم كه برای ارتقای سلامت جامعه پیش بینی شده است.

علویان گفت: اگر چه از تاریخ پیوستن به كنوانسیون منع دخانیات تا كنون اقدامات بسیار مفیدی صورت پذیرفته ولی هنوز با آنچه در كنوانسیون آمده است فاصله داریم.

هدیه ویژه ای در همایش هفته جهانی بدون دخانیات ( ۳ تا ۱۰ خرداد ) به دكتر' سید موید علویان' به دلیل تلاش ها و اقدامات او در پیوستن جمهوری اسلامی ایران به كنوانسیون بین المللی منع دخانیات در سازمان ملل و برنامه های گسترده پیشگیری از مصرف دخانیات در زمان تصدی معاونت سلامت وزارت بهداشت ، اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha