سلامت نیوز : رئیس سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: در شرایط كنونی ۶۰درصد از اعتبارات این سازمان در حوزه توانبخشی و مسایل مرتبط به معلولان هزینه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ 'همایون هاشمی' روز شنبه در سی و چهارمین همایش معاونین توانبخشی سراسر كشور افزود: مسائل و مشكلات معلولان در حوزه های مختلف بسیار گسترده بوده و به همین دلیل بخش عظیمی از اعتبارات صرف این افراد می شود.

وی با بیان اینكه فیزیوتراپی باید در حوزه توانبخشی بسیار مورد توجه قرار گیرد، افزود: فیزیوتراپی برای وضعیت جسمی معلولان و روند بهبودی آنان حائز اهمیت است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

هاشمی همچنین از تاسیس مراكز فوق تخصصی ویژه توانبخشی در سطح كشور خبر داد و گفت: این مراكز به همه امكانات مورد نیاز معلولان مجهز می شود و هر معلولی می تواند از وسایل كمك توانبخشی و دیگر امكانات رفاهی استفاده كند.

وی با بیان اینكه اشتغال و مسكن معلولان مهم ترین دغدغه سازمان بهزیستی كشور محسوب می شود، گفت: در شرایط كنونی خانواده های دارای دو فرزند معلول در اولویت دریافت مسكن هستند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور از صدور كارت های جدید ویژه معلولان خبر داد و افزود: صدور این كارت ها درشكل و قالب جدید در دستور كار بهزیستی قرار گرفته و به زودی در اختیار آن ها قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha