سلامت نیوز : لطف‌الله محرابی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان پروستات از جمله سرطان‌های بسیار مهم و شایع است که می‌تواند موجب انسداد دستگاه ادراری به سایر اعضاء و بافت‌های بدن شود.

وی با بیان اینکه علت دقیق سرطان پروستات همانند اغلب سرطان‌های دیگر مشخص نیست اظهار داشت: عواملی همچون زمینه ژنتیکی، عوامل هورمونی، نوع رژیم غذایی، افزایش سن و برخی دیگر از عوامل  به عنوان دلایل احتمالی بروز سرطان پروستات شناخته شده‌اند.

محرابی با اشاره به اینکه سرطان پروستات جزء کشنده‌ترین انواع سرطان در جهان است تصریح کرد: اغلب مبتلایان به این سرطان تا مراحل پیشرفته بیماری خود متوجه مشکل خود نمی‌شوند و در واقع هنگامی آگاهی می‌یابند که سرطان پروستات به مراحل نهایی خود رسیده و به قمست‌های دیگر بدن نیز گسترش یافته است.

وی گفت: انجام معاینات و آزمایش‌های منظم و دوره‌ای به ویژه در سنین پس از 60 سالگی، می‌تواند بیماری را در مراحل ابتدایی بیماری تشخیص داده و اثر بخشی درمان را افزایش دهد.

محرابی تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهد که امید به زندگی و شانس بقاء در مبتلایان به سرطان پروستات، به دلیل توجه بیشتر به این بیماری، تشخیص به موقع و درمان زود هنگام آن افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در واقع تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه احتمال بهبود مبتلایان را افزایش داده و سبب درمان این بیماری خواهد شد.

محرابی خاطر نشان کرد: انجام معاینات و آزمایش‌های منظم و دوره‌ای، علاوه بر افزایش امکان تشخیص زود هنگام اختلال و بیماری ایجاد شده و امکان درمان بیماری، هزینه‌های سنگین پیگیری و درمان ار که به بیماران و خانواده‌های آنها، جامعه و سیستم بهداشتی و درمانی تحمیل می‌شود را نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha