سلامت نیوز : فرید تقوایی، متخصص اورولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در سال های اخیر شیوع بیماری های قلبی ، عروقی، عصبی، مغزی، دیابت، سرطان ها، بیماری های کلیوی، گوارش، فشارخون بالا و بسیاری دیگر از بیماری ها افزایش یافته است که مردان بیش از زنان دچار مشکلات فوق شده اند.

وی با بیان این که متاسفانه موضوع پیشگیری از بیماری و چکاب و معاینه بدن تنها به برخی از مناسبت ها و آن هم به صورت مقطعی محدود شده است، تاکید کرد: با وجود شیوع قابل ملاحظه ای بسیاری از بیماری ها و محاصره شدن مردان توسط بیماری های مختلف، اما موضوع سلامتی مردان همچنان مورد غفلت واقع شده است.

تقوایی اظهار داشت: مردان ایرانی با بیماری هایی زیادی مانند سرطان پروستات دست به گریبانند و در اغلب موارد جزء افراد صدمه دیده در حوادث و همچنین در صف اول مرگ و میرها هستند.

وی یادآور شد: مردان چندین برابر زنان دچار سرطان می شوند و همچنین بیش از 90 درصد بیماری های نوپدیدی مانند ایدز نیز در آن ها اتفاق می افتد.

تقوایی خاطر نشان کرد: البته اگر بخواهیم در خصوص شیوع گسترده بیماری ها و نارسایی ها در مردان صحبت کنیم، باید زمان بیشتری را صرف آن کنیم.

وی گفت: در مجموع باید گفت که سلامتی مردان و همچنین زنان در جامعه ما چندان مورد توجه قرار نمی گیرد که این موضوع می تواند در آینده مشکل آفرین باشد.

تقوایی افزود: البته میزان بروز بسیاری از بیماری ها در ایران در مقایسه با اغلب کشورها تا حدودی پایین تر است، اما برخی از بیماری ها شیوع گسترده ای در ایران دارند و روند ابتلا به برخی دیگر از بیماری ها نیز در حال افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha