سلامت نیوز : دکتر ابراهیمی، متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:   با گرم شدن هوا مسمومیت غذایی شیوع بیشتری دارد که عمده این بیماری ها مربوط به سبزیجات و میوه جات می  باشد.

 70 درصد بیماری های عفونی از طریق غذا به خصوص سبزیجات و میوه جاتی که خوب استریل نشده اند به وجود می آید بنابراین رعایت مسائل بهداشتی ضروری است همچنین در مسافرت ها استفاده از یخ هایی که بین شهرها می فروشند خودداری نماید.

وی افزود: شایع ترین علت  اسهال مسافرتی به دلیل استفاده از یخ ها، رستورانهای بین شهری، مصرف سبزیجات و سالاد در این مکان هاست.

 این متخصص در ادامه بیان کرد: در خصوص استفاده از  کنسروها به این  نکته توجه شود که حتی یک ربع كنسرو جوشانده شود.

 وی متمرکز شد: در هنگام شستشوی سبزیجات  حتما از  مواد كلریزه استفاده کنید یا در صورت گسترش نبودن این ماده از مایع ظرفشویی استفاده شود چنانچه میوه ها و سبزیجات خوب ضد عفونی نشوند ممکن است آغشته به انگل باشند که منجر به آسیب ریه و کبد می شود.

وی در ادامه گفت:  این مسمومیت ها واگیر دار نمی باشند ولی اگر چند نفر از آن ماده غذایی استفاده  کرده باشند ممکن است همگی مسموم شوند.

 مسمومیت ها در سه گروه خطر بیشتری دارند، کودکان، خانم های بارداری، افراد مسن مهمترین خطر مسمومیت ها، اسهال همراه است از  دست دادن سدیم، پتاسیم  آب است.

از توصیه های این متخصص که در مسمومیت های  معمولی به هیچ وجه از آنتی بیوتیک ها استفاده نشود.

مصرف محلول و همچنین آشامیدن آب فراوان می باشد و در موارد خیلی نادر از سرم تراپی به کار برده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha