شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 75072
سلامت نیوز : به توصیه کارشناسان تغذیه یک رژیم غذایی متعادل و مطلوب برای مادر باردار مانع از بروز مسمومیت ها عفونت ها و انتقال بیماری ها به جنین می شود و سلامت هر دو را تامین می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ گفتنی است برای برطرف کردن نیاز تغذیه ای مادر او بایستی از غذاهایی که دارای مواد مغذی مانند نان غلات حبوبات برنج سبوس دار سبزیجات و حبوبات ، میوه ها، شیر کم چرب و پروتئین ها مثل گوشت ماهی، تخم مرغ پخته شده و آجیل استفاده کند.

بررسی ها نشان می دهند برای حفظ سلامتی و جلوگیری از انتقال بیماری ها مادر باید قبل و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی دست های خود را به دقت بشوید و همینطور در دست زدن به مواد غذایی خام بهتر است از دستکش استفاده کند.

برای جلوگیری از انتقال بیماری ها مادر باید اطمینان پیدا کند تا وسایل آشپزی تمیز را مورد استفاده قرار دهد و نیز اینکه درجه حرارت برای پخت غذاها به درستی تنظیم شده باشد زیرا اگر خام مصرف شود ممکن است سبب بروز بیماری شود.

در مورد نحوه ی نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی نیز باید مادر اطمینان کسب کند که آنها در درجه حرارت پایین به طور کامل منجمد کرده باشد تا اجازه ی رشد میکروب ها را در داخل غذا ندهد.

همینطور پزشکان به مادران باردار توصیه می کنند تا در زمان بارداری از آزمایش و امتحان غذاها و یا مواد غذایی جدید که به ویژه از منبع اصلی تولید آن ها آگاهی ندارند جدا خودداری نمایند و سعی کنند تا از مواد غذایی تازه به جای مواد فرآوری شده استفاده کنند. همینطور آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده مصرف کنند تا دوران بارداری سالمی را پشت سر بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha