سلامت نیوز : جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و پیوست نگاری فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دبیر شورا برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در گزارش وزارت بهداشت پیرامون اقدامات این وزارتخانه در تدوین پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های آن نهاد به موارد ذیل اشاره شده است:

توجه به حفظ حریم خصوصی بیمار و نظارت بر رعایت منشور حقوق بیماران، آگاه کردن دانشجویان پزشکی در بدو ورود به این رشته نسبت به حساسیت وظایف پزشک، تدوین آئین نامه اخلاق پزشکی با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی، دسته‌بندی چالش‌های نظام بهداشت و درمان کشور از لحاظ اولویت آنها، توجه به میراث طب سنتی اسلامی و ایرانی، تدوین ادبیات اسلامی پزشکی و جایگزینی آن با ادبیات موجود از جمله سوگندنامه بقراط.

دکتر مخبر دزفولی در ادامه بعد از ارائه گزارش گفت: در موضوع پیوست نگاری فرهنگی باید ضمن برنامه‌ریزی گسترده، در حوزه اجرا به صورت موردی و موضوعی چند مورد مشخص در یک دوره زمانی معین عملیاتی شوند.

اعضای جلسه هم نظرات خود را به شرح ذیل ارائه دادند: ایجاد ارتباط بین فعالیت‌های فرهنگی در نهادهای مختلف، توجه به فعالیت‌های تخصصی در تدوین پیوست فرهنگی و مطالعه میدانی برای دسته‌بندی معیارها و شاخص‌ها در گروه‌های هدف.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha