یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 75080

گاهی با همه علاقه و اشتیاقی كه به همسر زندگی‌ات داری متوجه می‌شوی آن طرف سكه خیلی خوشایند شما نیست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمی‌كنی بلكه از میزان عشق و علاقه او نسبت به‌خودت آگاهی نداری.

سلامت نیوز :خیلی‌ها اعتقاد دارند كه عشق فقط یك افسانه است و در دنیایی كه به‌قول آدم‌های پر‌مشغله، حتی وقت كافی برای انجام كارهای ضروری و شخصی وجود ندارد، آیا هنوز می‌شود كسانی را پیدا كرد كه عاشق باشند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایده آل ؛ وقتی به كسی علاقه داری حتما دوست داری او هم مثل شما همان حس را داشته باشد اما گاهی با همه علاقه و اشتیاقی كه به همسر زندگی‌ات داری متوجه می‌شوی آن طرف سكه خیلی خوشایند شما نیست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمی‌كنی بلكه از میزان عشق و علاقه او نسبت به‌خودت آگاهی نداری اما نترس چون اگر واقعا تصمیم بگیری كه دوباره همراه زندگی‌ات را عاشق خودت كنی، می‌توانی این كار را انجام دهی. در همین لحظه همه مشكلات ارتباطت را فراموش كن و با تمركز، كارهایی كه برایت می‌گوییم را انجام بده. معطل نكن!

وقتی عشق همه زندگی‌ات می‌شود

مردان حتی آنهایی كه واقعا عاشق یك زن می‌شوند تنها بخشی از ذهن و زندگی خود را درگیر یك ارتباط می‌كنند اما زنی كه عاشق شد همه زندگی‌اش صرف عشقی می‌شود كه درگیرش شده است. مگر نمی‌خواهی همراه و همسرت را عاشق خودت كنی؟ پس برای شروع یاد بگیر كه كمتر در مورد احساست با یك مرد صحبت كنی و اصلا لازم نیست هر احساس و واكنشی كه نسبت به ارتباطت داری را بی‌پرده برایش بیان كنی. شما كارهای دیگری هم داری كه در كنار عشق به همسرت باید انجام دهی. شاید این یك حقیقت تلخ برای خانم‌ها باشد اما تحقیقات روان‌شناسان نشان داده، كه هرقدر زنان بیشتر حرف بزنند و از احساس‌های‌شان صحبت كنند و از همه بدتر همه زندگی‌شان را وقف عشق به همسر‌شان كنند، به همان میزان یك مرد را بیشتر از خودشان دور كرده‌اند.

وقتی مرد دیگر عاشق نیست

محبت یك موضوع 2 طرفه است و تعادل زمانی به‌وجود می‌آید كه شما به همان اندازه‌ای كه محبت دریافت می‌كنید به همان میزان هم محبت و عشق هدیه بدهید. هدیه خریدن، مهمان كردن همسر‌تان به شام یا سورپرایزكردن همسر‌تان اگر از سمت یك مرد باشد خوب و طبیعی است اما اگر این رفتارها از طرف یك زن به‌صورت پشت سر هم و همیشگی انجام شود هیچ ارزشی ندارد. چون هدیه دادن یك ویژگی مردانه به حساب می‌آید و اگر یك خانم بیش از اندازه‌ای كه همسرش به او محبت می‌كند، به او عشق بورزد دیر یا زود مرد زندگی‌اش را از خود دور می‌كند و دكمه عشق یك‌باره در مرد خاموش می‌شود.وقتی یك زن بیش از اندازه به همسرش محبت كند مرد او را مانند مادرش فرض می‌كند و یادتان باشد هیچ مردی نمی‌تواند عاشق مادرش شود بلكه فقط می‌تواند دوستش داشته باشد. پس یاد بگیر كه در عشق ازهمسرت جلوتر قدم بر نداری. از اینكه مرد زندگی‌تان برای‌تان هدیه می‌خرد یا برای‌تان وقت می‌گذارد شرمنده نشوید و به فكر جبران نباشید چون مردان با انجام این كارها احساس قدرت مردانه بیشتری حس می‌كنند.

قبل از قلب، ذهنش را تسخیر كن

در شروع یك آشنایی بهتر است خوب به رفتار و واكنش‌های همسرت دقت كنی تا روحیات او را بیشتر بشناسی. از كسانی كه او را می‌شناسند در مورد سرگرمی‌ها و سلایقش صحبت كن و نقاط اشتراك خودت و او را كشف كن. به‌دنبال این باش كه همسرت از چه چیزی خوشش می‌آید و از چه كارها و رفتارهایی بیزار است. سعی كن شنونده خیلی خوبی برای  او باشی چون آدم‌ها بیشتر جذب كسانی می‌شوند كه مطمئن باشند حرف‌های‌شان شنیده و درك می‌شود. وقتی به حرف‌های همسرت توجه كنی به‌تدریج شعله یك عشق را در او ایجاد خواهی كرد كه برای همیشه ماندنی است. به او نشان بده كه برایش اهمیت داری و مهم‌ترین شخص زندگی‌ات در او خلاصه می‌شود. وقتی با او به رستورانی می‌روی و او مشغول صحبت كردن می‌شود، هرگز صحبت‌هایش را قطع نكن حتی اگر تلفن همراهت زنگ خورد، مكالمه همسرت را قطع نكن و با این كار مطمئن باش كه او را بیشتر به سمت خودت جذب كرده ای.

نقاب را بردار

اینكه همان‌طور باشی كه هستی كار سختی است؟‌ پس چرا بیشتر اوقات در حال بازی‌كردن نقشی هستی كه اصلا شباهتی به ویژگی‌های خودت ندارد؟ تا كی می‌توانی نقش یك آدم كامل كه هیچ عیب و ایرادی ندارد را بازی كنی؟ اگر روزی خسته شدی و ناگهان فشار مدت‌ها سكوت را روی همسرت خالی كردی، فكر نمی‌كنی با این كار او را بیشتر شوكه می‌كنی؟ بدون اینكه ترس از دست دادن همراهت را داشته باشی صادقانه و با جسارت از عقاید و احساس‌هایت حرف بزن و به او نشان بده كه چه دیدگاهی در مورد او و زندگی‌ات داری حتی اگر نظرت مخالف دیدگاه‌های او باشد نترس، چون وقتی با قدرت موضع‌گیری‌ات را مشخص می‌كنی و فریاد می‌زنی كه وجود داری، زیبایی بیشتری را برای همسرت به‌وجود می‌آوری اما اگر یك خانم هستید باید یك راز كوچك را هم بدانی. بیشتر خانم‌ها به دلیل روحیات خاصی كه دارند در نخستین ملاقات‌ها همه احساسات خود را بیرون می‌ریزند و هرچیزی كه به ذهن‌شان می‌رسد را برای همسر‌شان بازگو می‌كنند. دست نگه دارید، چون شما سال‌های سال فرصت دارید كه در كنار هم زندگی كنید و از سرگرمی‌ها و احساسات‌تان حرف بزنید. نكته كلیدی ما به شما قدری پیچیده بودن است. از روی این ویژگی به سادگی رد نشوید و سعی كنید برای مرد زندگی‌تان قدری مبهم باشید. بگذارید او به‌تدریج كشف‌تان كند.

عشق زوری نیست!

بیشتر زوج‌ها یكدیگر را به دلیل نداشتن حس‌های رمانتیك سرزنش می‌كنند. جملاتی مثل«‌تودیگر عاشقم نیستی»، «به من احساس داشته باش» جملات متداولی در بین زوج‌های جوان است. اجازه بدهید كه همسر‌تان، خودش باشد و از او نخواهید كه به خاطر خوشایندی شما واكنش‌هایی را نشان بدهد كه در وجودش نیست. اگر این فرصت را به همسر‌تان بدهید كه نقش خودش را بازی كند، به‌تدریج می‌توانید با ایجاد فضای آرامی كه ایجاد كرده‌اید، عشق را هم بین خودتان به‌وجود بیاورید.

كنترل نامحسوس یادت نره

كیفیت ارتباط با همسرت را بالا ببر و طوری رفتار كن كه او خیالش راحت باشد كه در شرایط سخت و زمان‌هایی كه به شما نیاز دارد، در كنارش هستی. اگر می‌خواهی همسرت را تحت كنترل داشته باشی و مراقب رفتارهایش هستی، باید طوری ماهرانه این كار را انجام دهی كه او حس نكند. این احساس را در همسرت به‌وجود بیاور كه بودن با او برای شما همراه با لذت و آرامش است و وقتی همسرت مطمئن شد كه وجودش موجب آرامش شماست، به‌تدریج عشق خودش را به شما نشان خواهد داد. در این بین تعریف كردن، خیلی می‌تواند به بهتر شدن ارتباط‌تان كمك كند. یادتان باشد تعریف و تمجید صرفا از سمت مردان نیست. همانطور كه یك خانم از تعریف همسرش راضی می‌شود یك مرد هم با تعریف و تحسین همسرش انرژی بیشتری دریافت می‌كند و بله! درست حدس زدید! با تعریف همسر‌تان عاشق‌تر می‌شود.

فقط خودت بودن كافی نیست

اینكه در حال حاضر چه ظاهری داری یا در چه جایگاه اجتماعی قرار داری مهم نیست! مهم‌ترین چیز این است كه چه طرز فكری در مورد خودت داری. وقتی در مورد خودت اعتماد به نفس كافی داشته باشی و با شجاعت دیدگاه‌ها و علایقت را مطرح كنی، همسرت را مجذوب خودت می‌كنی. باید بدانی نقاط قوت و ضعفت كجاست و یك نكته مهم این‌كه كمی شوخ طبعی را چاشنی ارتباطت كن. این ویژگی مردانه یا زنانه نیست و همه افراد از هم صحبتی با كسانی كه شوخ‌طبع هستند، لذت می‌برند به‌خصوص اگر آن فرد همسر زندگی‌شان باشد، شادی و عشق بیشتری را تجربه خواهند كرد اما زیاد خندیدن هم خیلی خوب نیست و زیبایی شما را از بین خواهد برد. عشق منتظر شماست اما برای رسیدن به زیباترین هدیه هستی باید قدری بیشتر تلاش كرد. این یك راه یكطرفه نیست. یادت باشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha